سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان :

تشریح طرح‌ها و لوایح بررسی شده در هفتادمین جلسه علنی شورا

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در هفتادمین جلسه علنی شورا را تشریح کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از هفتادمین جلسه علنی شورا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامی‌داشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، شهدای هواپیمای اکراینی به ویژه شهدای اصفهانی این حادثه اظهار کرد: در ابتدای سخن، آغاز سال نوی میلادی را گرامی داشته و این روز را به عنوان یک فرصت برای معرفی اصفهان می‌دانیم. این شهر نمادی در هم زیستی مسالمت‌آمیز ادیان است و در برهه‌های مختلف به جنگ‌زدگان ادیان مختلف پناه داده که این نگاه برگرفته از همان سبک‌ هم زیستی و نمادی از صلح‌طلبی و فرهنگ اصیل مردم این شهر است.

وی در ادامه به لوایح و طرح‌های بررسی شده در جلسه علنی امروز شورا اشاره کرد و گفت: لایحه دو فوریتی در خصوص عملیات تکمیل ساختمان‌های موجود در باغ فدک از جمله بازارچه این باغ به صورت ترک تشریفات، بررسی شد که دو فوریت این لایحه و اصل آن به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لایحه اجازه برگزاری مناقصه محدود برای واگذاری امور خدمات حفاظتی و امنیتی فیزیکی ساختان‌های شهرداری و سازمان‌های وابسته گفت: با بررسی‌ها و جمع بندی صورت گرفته، این لایحه به تصویب رسید.

وی با اشاره به واگذاری عملیات تهیه و حمل بتن و تأمین ماشین آلات عملیات خاکی جابجای خطوط انتقال شبکه فاضلاب معارض پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار گفت: این لایحه به صورت ترک تشریفات بود که امروز در دست کار قرار گرفت و با توجه به بررسی‌ها، اعضا با قید تاکیداتی با واگذاری موافقت کردند.

صالحی با اشاره به بررسی ۳ توافق نامه در صحن علنی شورا گفت: یک توافق نامه ملکی در منطقه ۴ در راستای تعریض بخشی از چشمه باقرخان، یک توافق نامه در منطقه ۱۴ در راستای تکمیل دپوی خط دوی متر و یک توافق نامه در شهرداری منطقه ۱۳ برای طرح عمرانی تعریض بلوار شفق بررسی و به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ادامه تصویب اصلاح اساسنامه سازمان های شهرداری امروز اساسنامه سازمان آتش نشانی و سازمان پسماند بررسی و به قید تاکیداتی به تصویب اعضای شورا رسید.

وی افزود: در نطق‌های رئیس شورا و اعضا، امروز وضعیت آلودگی هوا مورد تاکید قرار گرفت. به رسم سال‌های اخیر استفاده از تعطیلی مدارس به جای همت برای کنترل منابع آلاینده و جابجایی صنایع در دستور کار است که اعضا تأکید کردند که جابجایی صنایع از محدوده شهر باید صورت گیرد زیرا جز زیان برای مردم اصفهان از نظر آلودگی هوا و مصرف آب چیزی در پی ندارد.

صالحی بیان کرد: تأکید بعدی پیگیری دریافت عوارض آلایندگی بود تا دولت و مدیران استانی بخشی از خسارت وارد شده به مردم را در قالب پرداخت این عوارض برای توسعه شهر از جمله حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: تاکید همکاران در شورا، جدیت در سنجش صنایع آلاینده، رعایت مصوبات قانونی در جابجای صنایع آلاینده و در نهایت پرداخت عوارض آلودگی به عنوان یک اقدام کوتاه مدت برای کنترل سایر منابع آلاینده بود تا نگاه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل موثر واقع شود. امید است که سال آینده به جای تکرار این گفته‌ها شاهد عملیاتی شدن موضوع در اصفهان باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل خط یک، توسعه خط دو و توسعه ۵۰ درصدی حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوس رانی و اجرای حلقه چهارم ترافیکی از تکالیف مستقیم شورا در کاهش الودگی هواست که به آن عمل کرده و در ادامه این روند نیز مصر است. ضمن اینکه تاکید داریم مطالبات ناشی از آلودگی هوا هرچه سریع‌تر در اختیار مجموعه شورا قرار گیرد تا اقدامات لازم در خصوص حمل و نقل عمومی انجام شود.