معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خبر داد:

اختصاص بسته تشویقی ویژه به ساکنان بافت‌های فرسوده شهر

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرار گرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت خود از بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده در صدور پروانه بهره‌مند شوند.

به گزارش شهرداران، به نقل از پورتال اطلاع رسانی شهرداری اصفهان، سیدمرتضی حسام‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان به همت معاونت شهرسازی و معماری و با هدف ترغیب شهروندان به نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری ارایه شده است.

وی افزود: در این بسته تشویقی، امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت‌وساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده است که می‌توان به‌صورت کلی به مواردی همچون امکان اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه استقرار بنا و امکان بهره‌مندی از در اضافه اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: تمامی شهروندانی که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرار گرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری های مناطق از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت شهرسازی و معماری به‌دلیل تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقی به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده، اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.

حسام‌نژاد رویکرد بسته تشویقی مصوب را ارائه ظرفیت‌های مازاد به تمام پلاک‌های واقع در بافت فرسوده دانست و گفت: ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع پلاک‌های ریزدانه کنند، در مصوبه لحاظ شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ متر مربع اشاره کرد، همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دو طبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد، در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث در اضافه و احداث واحدهای کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.

به گفته او، ادارات شهرسازی، معماری مناطق، مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از آمادگی لازم در خصوص ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری برخوردارند.