مشارکت مردمی در جمعه بدون خودرو به ابتکار شهرداری بجنورد

نمود موفق مشارکت مردمی در جمعه بدون خودرو به ابتکار شهرداری بجنورد به گزارش شهرداران و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد دراولین جمعه بدون خودرو بیانگذار برنامه فرهنگی اجتماعی شهروندی بود که با مشارکت استانداری و انجمن بارثاوا شد تا جمع قابل توجهی از شهروندان را درانواع برنامه های شهروندی جذب کرد. دراولین هفته اردیبهشت […]

نمود موفق مشارکت مردمی در جمعه بدون خودرو به ابتکار شهرداری بجنورد
به گزارش شهرداران و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد دراولین جمعه بدون خودرو بیانگذار برنامه فرهنگی اجتماعی شهروندی بود که با مشارکت استانداری و انجمن بارثاوا شد تا جمع قابل توجهی از شهروندان را درانواع برنامه های شهروندی جذب کرد.
دراولین هفته اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، جمع قابل توجهی از شهروندان در حدفاصل چهارراه مخابرات تا میدان شهید به موازات ممنوعیت تردد خودرو ، دراین خیابان گردهم آمند و درانواع بازی های سرگرمی شرکت کردند تا اوقات خوشی برای خانواده ها فراهم گردد.که هنوز فاصله داریم. بخش عمده آن فرهنگ‌سازی در کنار ایجاد زیرساخت است. هدف ایجاد فرهنگ سازی برای استفاده کمتر از وسایل نقلیه دودزاست تا شهروندان مسافت‌های کم را از سیستم‌های حمل‌ونقل پاک استفاده کنند.  روز جهانی بدون خودرو است در هرکدام از مناطق ۲۲ گانه یک محور را مشخص کردیم که روی خودروها بسته و روی مدهای حمل‌ونقل پاک متمرکز باشد.

به گفته موفق ، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: برنامه جمعه بدون خودرو قرار است با مشارکت دستگاههای اجرایی در هفته های آتی نیز ادامه پیدا کند.ما در چشم انداز طرح جامع باید به حدود ۱۲ درصد سیستم جامع حمل‌ونقل پاک برسیم؛ که هنوز فاصله داریم. بخش عمده آن فرهنگ‌سازی در کنار ایجاد زیرساخت است. هدف ایجاد فرهنگ سازی برای استفاده کمتر از وسایل نقلیه دودزاست تا شهروندان مسافت‌های کم را از سیستم‌های حمل‌ونقل پاک استفاده کنند.  روز جهانی بدون خودرو است در هرکدام از مناطق ۲۲ گانه یک محور را مشخص کردیم که روی خودروها بسته و روی مدهای حمل‌ونقل پاک متمرکز باشد.