جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور فرماندار گناباد

جلسه شورای هماهنگی بانک ها و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور دکتر رضا نصیری فرماندار شهرستان، شریفی مقدم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، روسای بانک ها و مدیران اجرایی شهرستان در محل سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار شهرستان گناباد گفت: در دهه فجر امسال ۸۰ مسکن طرح نهضت ملی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و در هفته آینده ۴۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

رضا نصیری اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۸۰ مسکن طرح نهضت ملی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و در هفته آینده با حضور معاون استاندار ۴۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی افزود: کار اکتشاف مس در شهرستان گناباد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون تن از معدن مس استخراج شود.

فرماندار گناباد تصریح کرد: بررسی‌های علمی نشان داده است که دو نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم می‌تواند باعث امیدواری و هم باعث ناامیدی مردم شود و آن دو نهاد یکی شهرداری‌ها و دیگری بانک‌ها استف لذا تکریم ارباب رجوع‌ها را باید مدنظر داشته باشیم.

نصیری عنوان کرد: تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع، تسریع و تسهیل‌گری در فرآیند پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، اشتغال و مسکن با هدف جذب اعتبارات و رایزنی با مدیریت امور شعب و دستگاه‌های استانی جهت اخذ اعتبار بیشتر به نفع شهرستان با هدف برطرف کردن مشکلات مربوط به حوزه مسکن در اولویت کاری بانک‌ها باید قرار داشته باشد.

وی درباره پرداخت تسهیلات در شهرستان نیز گفت: از محل تسهیلات ابلاغی احداث مسکن روستایی تاکنون مبلغ ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب ۲۰۷ فقره وام ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به شهرستان تخصیص داده شده که تشکیل پرونده انجام و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

فرماندار گناباد گفت: در حوزه مشاغل خانگی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات توسط سه بانک پرداخت شده است.