استاندار گیلان:

توزیع متوازن امکانات آموزش فنی و حرفه ای و توانمندسازی دانشجویان مهارتی

استاندار گیلان با بیان اینکه باید زیرساخت های آموزش فنی و حرفه ای در استان تقویت شود، بر لزوم تدوین عناوین جدید آموزشی با رویکرد ظرفیت های موجود و نیازمندی ها تاکید و اظهار کرد: توزیع متوازن امکانات آموزش فنی و حرفه ای و توانمندسازی دانشجویان مهارتی مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای،‌ بر ضرورت توجه به جایگاه آموزش های مهارتی در جهت توسعه اشتغال کشور تاکید کرد و افزود: مهارت های تخصصی یا حرفه‌ای، موجبات آماده سازی افراد برای احراز شغل را فراهم می آورد و بر کارآیی افراد شاغل می افزاید.

وی آموزش های مهارتی را حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور خواند و گفت: استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در همه سطوح سازمانی الزامی است.

دکتر عباسی با بیان اینکه باید زیرساخت های آموزش فنی و حرفه ای در استان تقویت شود ، بر لزوم تدوین عناوین جدید آموزشی با رویکرد ظرفیت های طبیعی و نیازمندی های استان تاکید و تصریح کرد: باید توزیع امکانات آموزشی بر اساس توازن و تعادل باشد.

وی افزایش تعاملات دانشگاه فنی و حرفه ای با صنایع استان را امری مهم خواند که باید به آن توجه شود و از این درگاه زمینه اشتغال مهارت آموزان در بخش های صنعتی استان را فراهم کرد.

استاندار گیلان به توسعه مهارت های آموزشی در حوزه کشاورزی و نیز مهارت های مرتبط با ظرفیت سواحل استان اشاره و بیان کرد: آموزش ها باید بر اساس نیاز جامعه برنامه ریزی شود و رویکرد نوآوری ، تحول و افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد.

 رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۲۰درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند ، گفت: توسعه آموزش های مهارتی در اعتلای صنایع کشور نقش موثری دارد.

دکتر عرفان خسرویان، دانشگاه فنی و حرفه ای را بازوی توانمند اشتغال و صنعت خواند که با تربیت نیروهای متخصص می تواند نسبت به تعالی بخشی در جریان تولید و خدمات موثر واقع شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توجه صاحبان صنایع و فعالان عرصه تولید به مهارت آموزی کارکنان و اشتغال افراد مهارت دیده تاکید کرد و گفت: مهارت آموزان فنی و حرفه ای می توانند با انجام امور بصورت تخصصی ، بالندگی سازمانی را رقم بزنند.