الزام مالکین و ذینفعان کیوسک های مطبوعاتی

رعایت دستورالعمل بهره برداری کیوسک ها

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری#منطقه۲ محمد کریمی شهردار#ناحیه۶ از الزام مالکین و ذینفعان کیوسک های مطبوعاتی به رعایت دستورالعمل بهره برداری از این کیوسک ها خبر داد.

به گزارش شهرداران و به نقل از کریمی گفت پس از ابلاغ اخطارهای لازم توسط واحد ساماندهی ناحیه۶ مالکین و ذیفعان ۷ مورد از این بهره برداری کیوسک ها با توجه به دستور العمل های بهره برداری از کیوسک های مطبوعاتی اقدام به نظافت ، پاکسازی ، شستسوی بدنه و سایبان ، تعویض سایه بان فرسوده و در برخی از آنها رنگ آمیزی بدنه کیوسک کردند .

کریمی افزود: بهره برداری مطبوعاتی محل عرضه و فروش محصولات فرهنگی بوده و براساس قانون فروش سیگار در این کیوسک‌ها ممنوع است اما به دلیل سودآوری و تقاضای شهروندان، سیگار در برخی کیوسک‌های مطبوعاتی به فروش می رسد که در خصوص عدم ارائه محصولات دخانی و همچنین عدم عرضه چای و آب جوش و قراردادن سماور برقی در اطراف کیوسک اخطارهای لازم داده شده و در برخی موارد تعدادی از آنها نیز جمع آوری و به ناحیه انتقال داده شده است .
وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه محصولات غیر فرهنگی و دخانیات مراتب را به شماره تلفن ۰۲۱۹۶۰۳۲۷۱۵ و ۰۲۱۹۶۰۳۲۷۱۸ اداره خدمات شهری ، واحد ساماندهی شهرداری #ناحیه۶ اطلاع تا اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد .

رئوس این خدمات در سالهای گذشته عبارتند از:
– تهیه و توزیع ملزومات چاپ نشریات، کاغذ، مرکب، تجهیزات فنی و…
– طراحی و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها و سایر نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی
– برگزاری جشنواره سراسری مطبوعات و جشنواره‌های تخصصی
– تهیه، واردات و توزیع نشریات و کتب خارجی مجاز با هماهنگی اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی
– اعزام و پذیرش هیأت‌های رسانه‌ای به داخل و خارج از کشور و پشتیبانی مربوط در این بخش
– طراحی و اجرای طرحهای حمایتی مربوط به بخش مطبوعات و رسانه‌های کشور
– ارائه خدمات پشتیبانی در بخش فناوری نرم‌افزاری
– مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی حوزه مطبوعات، ارتباطات و رسانه با سایر مراکز مرتبط