اتخاذ تصمیم‌های مهم برای بانوان تاکسیران

در نشست مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با سرپرست و مدیران سازمان تاکسیرانی مطرح شد:

به مسائل حوزه تاکسیرانی خانواده محور نگاه کنیم 

اتخاذ تصمیم‌های مهم برای بانوان تاکسیران
به گزارش شهرداران در نشستی که با حضور مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران و سرپرست و مدیران سازمان تاکسیرانی برگزار شد ، مسائل و مشکلات بانوان تاکسیران بررسی شد.به گزارش روابط عمومی سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، نشست مشترک مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با محوریت آشنایی با اقدامات و دستاوردهای حوزه تاکسیرانی و در راستای ارتقای جایگاه بانوان در خانواده بزرگ تاکسیرانان و هم‌اندیشی درخصوص ظرفیت‌های بانوان تاکسیران تشکیل شد.
تاکسی‌ها رسانه فرهنگی متحرک هستند مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت حوزه تاکسیرانی و حمل‌ونقل شهری گفت: یکی از محورهای اصلی در دوره جدید مدیریت شهری استفاده از ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل و برقی‌سازی آن است که تاکسی‌های تهران از محورهای اولویت‌دار خواهد بود. حوزه‌های بسیاری فعال شد تا این هم‌افزایی به ترمیم ناوگان کمک کند و ما با همین نگاه در کنار تاکسیرانی تهران هستیم.وی در ادامه یادآور شد: خانواده تاکسیرانان جمعیت مهمی در خانواده شهرداری تهران محسوب می‌شوند و ما هر خدمتی برای گرو‌ه‌های هدف انجام خواهیم داد. پیشرانی زنان داستان مهمی است. هر مقدار اتمسفر قدرت حرکت زنان در محیط کاری بیشتر باشد و زنان امکان رشد و شکوفایی داشته باشند، این پیشرانی رقم خورده می‌شود و منجر به تغییرات مثبت خواهد شد. اردبیلی ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت تاکسی‌های تهران که به مثابه رسانه فرهنگی متحرک محسوب می‌شوند استفاده کنیم و موضوعات مهمی را در دستور کار قرار می‌دهیم. باید کار فرهنگی کرد و از انتقال مستقیم پیام‌ها خودداری کرد.وی تاکید کرد: ما باید خانواده محور به مسائل نگاه کنیم، زنان تاکسیران و خانواده تاکسیرانان برای ما اولویت دارند. تکریم زنان و دختران، صیانت از جایگاه و حریم زنان و امنیت خاطر برای آن‌ها از اولویت‌های ماست و خدمات ویژه به زنان در حوزه تاکسی می‌تواند راهگشا باشد.
تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان تاکسیران در حمل و نقل عمومیدر این نشست سرپرست سازمان تاکسیرانی نیز با اشاره به برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی تهران گفت: ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت وجود دارد که نیمی از آن‌ها فرسوده است. سیاست برقی‌سازی در این دوره شهرداری تهران باعث شده تا به معنای واقعی کلمه مشکل فرسودگی ناوگان حل شود و انشاالله کاهش آلودگی هوای تهران اتفاق بیفتد.شادی مالکی در ادامه افزود: ما ۸۳۱ تاکسیران بانو دارای پروانه اشتغال شناسایی کردیم که ۶۰۰ نفر از آن‌ها فعال هستند. این نوید را می‌دهم که تصمیمات مهمی اخذ خواهد شد و به‌زودی از ظرفیت بانوان تاکسیران در پروژه تاکسی آنلاین استفاده خواهد شد. همچنین در بحث سرویس مدارس و دانشگاه‌ها و شاتل سرویس ویژه بانوان از ظرفیت‌ این عزیزان استفاده خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از دغدغه‌های زنان تاکسیران مربوط به خانواده‌، تسهیلات، معیشت، بیمه، بحث نوسازی و سختی کار است که امیدواریم با تلاش‌های همکارانم در سازمان و تعامل با اداره کل زنان و خانواده شهرداری تهران بتوان راه‌حل‌های مناسبی برای آن یافت