پاکسازی درختان باغ قوامی نیشابور

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیشابور از اجرای طرح پاکسازی و آبیاری باغ قوامی نیشابور با مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش شهرداران، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیشابور از اجرای طرح پاکسازی و آبیاری باغ قوامی نیشابور با مشارکت مردم خبر داد.

مهندس علی رضایی افزود: این پویش مردمی با هدف نجات درختان کهنسال باغ تاریخی قوامی از ساعت ۶ تا ۸ صبح با حضور شهروندان دوستدار طبیعت، اعضای شورای اسلامی شهر، پرسنل شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و پرسنل اداره میراث  انجام شد.

وی اظهار کرد: درختان این باغ نیز توسط خودروهای آتش نشانی و همچنین مشارکت شهروندان آبیاری شد.

گفتنی است این باغ و عمارت زیبا متعلق به خاندان قوامی است و دارای فضاهای متعدد از جمله عمارت مرکزی با نمای زیبای آجری و گچبری‌ها و نقاشی‌های زیبا در زیر سقف‌های اتاق‌ها و تالار است .

این باغ و عمارت زیبا که متعلق به خاندان قوامی است دارای فضاهای متعدد از جمله عمارت مرکزی با نمای زیبای آجری و گچبریها و نقاشیهای زیبا در زیر سقفهای اتاقها و تالار است. همچنین، ساختمانهای محل اسکان خدمه و کارگران در ضلع شمال غربی باغ با مصالح خشت و گل قرار داشت که اکنون مخروبه شده اند.وی ادامه داد: همچنین رشته قناتی از داخل باغ عبور می کرد که آب مورد نیاز قسمتی از فضای سبز و درختان باغ نیز از همین قنات تامین می شده است.با ثبت باغ قوامی در فهرست آثار ملی و مذاکراتی که میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و شهرداری با ورثه قوامی خواهند داشت این اثر تاریخی بزودی تعیین تکلیف گردیده و با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی یا تحویل آن به شهرداری، به یکی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی نیشابور تبدیل می شود.