ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در اولویت طرح های مدیریت شهری

بازدیدهای میدانی دکتر احمدی صدر از نواحی مناطق ۲۲گانه پایتخت

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در راستای طرح طرح های مدیریت شهری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت از برخی نواحی مناطق ۲۲گانه کلانشهر تهران بازدید به عمل آورد.
به گزارش شهرداران و روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمدی صدر طی روزهای گذشته با حضور در برخی از معابر و میادین اصلی پایتخت آخرین وضعیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد و در گفتگو با تنی چند از شهرداران نواحی مناطق ۲۲ گانه، معاونین امور اجتماعی و فرهنگی و مدیران مراکز خدمات اجتماعی برخی نکات مورد نظر پیرامون طرح ساماندهی را برای آنها بازگو کرد.
همچنین احمدی صدر با همراهی گشت های حامی‌شهر سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران در برخی میادین و معابر اصلی تهران از جمله میدان بهمن، میدان راه آهن، میدان شوش، میدان توحید، میدان صنعت، میدان تجریش و……. در طرح ساماندهی معتادین متجاهر، متکدیان، کودکان کار و خیابان شرکت نمود.
احمدی صدر در این خصوص گفت: طی دو سال گذشته ۸۰ درصد از زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت فراهم شده است و اگر ۷۷۰۰ ظرفیت در ۱۰ مرکز یاورشهر به منظور ساماندهی معتادین متجاهر و افراد منع پذیرشی ایجاد نمی‌شد و اگر ۳۷ مرکز پویاشهر مهیای جذب، استعدادیابی و آموزش حدود ۷هزار کودک کار و خیابان نبود و همچنین ۲۰ مددسرای پایتخت با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر آمادگی مددرسانی به افراد بی‌سرپناه را نداشتند قطعاً هرگونه طرح ساماندهی با شکست مواجه می‌شد اما به لطف خدا طی دو سال گذشته زیرساخت‌های بسیار خوبی در این زمینه مهیا شد تا در حال حاضر بتوانیم طرح‌های ساماندهی را به خوبی اجرا کنیم.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: در ۱۳۴ کلونی‌ آسیب در پایتخت نیز ۲۱۳ نفر ساماندهی شدند و همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم خوشبختانه دیگر در پاتوق‌هایی چون روددره فرحزاد، کوه سنگی، گردنه تنباکویی، پارک میثاق و…… خبری از ازدحام معتادین متجاهر نیست چرا که این پاتوق‌ها در دو سال گذشته کاملاً پاکسازی شده اند.