ابلاغ شیوه‌نامه‌ انتخاب کارگران نمونه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

مدیرکل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران

مدیرکل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران با اشاره به ضرورت قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران گرامی از ابلاغ شیوه‌نامه‌ انتخاب کارگران نمونه در شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش شهرداران و روابط‌عمومی اداره‌کل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران، اکبر مردانی مدیرکل سرمایه‌انسانی با اعلام این خبر گفت: به‌مناسبت ۱۲ اردیبهشت‌ماه مصادف با اولین روز از ماه می در تقویم میلادی که به‌عنوان روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است؛ این اداره کل در نظر دارد به‌منظور پاسداشت این روز و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و فعالیت‌های موثر کارگران زحمتکش و پرتلاش شاغل در شهرداری پایتخت، مراسم ویژه‌ای در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار نماید.وی در ادامه ارج‌نهادن به مقام ارزشمند کارگران خدوم و تجلیل از کارگران نمونه را از اهداف این برنامه برشمرد و افزود: بر همین اساس دستورالعملی در این خصوص تهیه و معیارها و شاخص‌های انتخاب کارگران نمونه به کلیه واحدهای شهرداری‌تهران ابلاغ شد.به گفته مردانی کلیه کارگران شاغل در شهرداری‌تهران با سابقه کار بیش از ۳ سال اعم از کارگران با رابطه استخدامی رسمی، قرارداد مستقیم (دائم و مدت معین)، قراردادی خدمات اداری شهر و هادیان شهر با ماهیت شغلی کارگری، مشمول این دستورالعمل می‌باشند.مدیرکل سرمایه‌انسانی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص معرفی کارگر نمونه بر عهده شورای عملیاتی توسعه مدیریت محل خدمت با مشورت شورای اسلامی کار و دستگاه‌های نظارتی می‌باشد و انتخاب نهایی این عزیزان در دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز کار و کارگر صورت می‌پذیرد.وی معیارهای اخلاقی، شغلی و اقدامات برجسته را از شاخص‌های کسب امتیاز کارگر نمونه عنوان کرد و اظهار داشت: کسب امتیاز حداقل ۱۸۰ برای انتخاب کارگران نمونه الزامی است و کارگران نمونه سال‌های ۱۴۰۱،۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در صورتی مشمول این طرح می‌شوند که حداقل ۱۸۰ امتیاز کسب نمایند.مردانی اظهار داشت: برای هر یک از معیارها و شاخص‌های شغلی و اخلاقی بین ۱ تا ۵ امتیاز در نظر گرفته شده‌است و حداکثر امتیاز برای اقدامات شاخص و برجسته نمره ۱۲۵ می‌باشد.این مقام مسئول در خاتمه ضمن تبریک این روز خجسته به قشر تلاش‌گر و معزز کارگر گفت: این هفته فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی ارزش‌ها و توانمندی‌های این سرمایه‌های انسانی است که می‌بایست مدیران از آن به صورت بهینه در جهت ایجاد انگیزه و ارتقای سطح رضایت‌مندی عزیزان این عرصه استفاده نمایند تا بیش از پیش شاهد ترقی و ابقای اهداف شایسته‌ی مدیریت شهری و خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان باشیم.