اولویت‌های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح اولویت‌های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پرداخت.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمید ضمیری در جلسه تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهری، ضمن تسلیت شهادت صدها شهروند فلسطینی در حملات رژیم خونخوار صهیونیستی، اظهارکرد: حمایت کامل خود را از شهردار مشهد اعلام می‌نماییم؛ مدیران زیرمجموعه ایشان نیز صادقانه درحال تلاش هستند و ثمره این تلاش‌ها را با تکمیل پروژه‌های عمرانی و بهره‌برداری از آنها شاهدیم.
وی گفت: تمام بضاعت شورای شهر در خدمت شهرداری برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.
ضمیری در ادامه با توجه به انتصاب معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، افزود: فرآیندهای مربوط به طرح‌های تفصیلی زمان‌بر شده که به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد؛ ولی خرسندیم که سرانجام این طرح‌ها در این دوره به سرانجام رسیدند و شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره ریسک آن را پذیرفت.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: دوره انتقال، شرایط سختی است و جوانب و ابعاد گوناگون و مختلفی دارد که نیازمند کار شبانه‌روزی است تا هرچه زودتر این دوره گذار طی شود.
ضمیری گفت: امیدواریم اقدامات باقی‌مانده در این حوزه نیز زودتر انجام شود و به طور کامل پاسخگوی شهروندان باشیم تا بخشی از گلایه‌مندی جامعه مخاطب حوزه شهرسازی برطرف شود.
وی پاسخگویی به نیازهای شهروندان در حوزه شهرسازی، در بستر الکترونیک را موضوع بسیار مهم دانست و افزود: پیشرفت‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته ولی همچنان عرصه برای کار وجود دارد و فرآیندهای لازم باید طی شود چراکه دچار عقب‌ماندگی هستیم.
ضمیری در ادامه به سند بلندمرتبه‌سازی اشاره و تصریح کرد: این سند از الزامات طرح جامع مصوب بوده که باید در دستورکار قرار قرار گیرد ولی با توجه به اقتضائات شهر مشهد؛ در یک شهر زیارتی و مذهبی هستیم و این طرح باید برهمین اساس تهیه و تصویب شود تا تحقق پیدا کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: لایحه حق انتقال توسعه که پیشتر به آن اشاره شد، باید هرچه زودتر به شورای شهر ارائه شود چراکه ظرفیت ارزشمندی برای شهر است.
احیاء بافت‌های تاریخی و مسیرهای تشرف، طرح پیشخان زیارت و بهره‌گیری از روش‌های نوین در حوزه نظارت بر ساخت‌‎وسازها، تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن، سیما و منظر شهری، بازآفینی بافت‌های فرسوده و پیاده‌سازی مشوق‌های قانونی در سیستم شهرسازی و طرح‌های موضعی دیگر محورها و تاکیدات رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر به معاون شهرسازی شهرداری بود.