سعید انوری رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ایلام:

نشست تخصصی بر محور اصول زیست محیطی و خدمات شهری

خدمات شهری و زیست محیطی از موضوعات مهمی است که مستقیما با سلامت مردم سروکار دارد. هدف شورا و شهردای توسعه و عمران شهر است در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد. به گزارش شهرداران و اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام امروز دوشنبه مورخ ۱۸ […]

خدمات شهری و زیست محیطی از موضوعات مهمی است که مستقیما با سلامت مردم سروکار دارد.
هدف شورا و شهردای توسعه و عمران شهر است در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
به گزارش شهرداران و اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام امروز دوشنبه مورخ ۱۸ دیماه ۰۲ نشست تخصصی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ایلام به ریاست سعید انوری و سایر اعضا برگزار گردید.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ایلام گفت: هدف شورا و شهرداری توسعه و عمران شهر است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
دکتر انوری اظهار کرد: تمام سازمانهای حوزه خدمات شهری و زیربنایی باید برنامه داشته باشند و در جهت تحقق اهداف خود که اهداف کلی شهرداری ایلام است جدیت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه پسماندها موضوع تفکیک از مبدأ و تنظیف و پاکسازی معابر از اولویت های مهمی است که باید مدیران مناطق و نواحی بدان توجه داشته باشند زیرا همین که شهر تمیز و تنظیف باشد موجبات رضایت شهروندان را فراهم می آورد.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ایلام تصریح کرد: موضوع فضای سبز شهری و نازیبایی های که در اثر صنوف مزاحم و نصب تابلو در معابر بوجود آمده است از معضلات مهمی است که باید بدان توجه داشت که در این خصوص باید اداره کنترل و نظارت و همچنین اداره زیباسازی به موضوع ورود کنند و در جهت حذف نقاط نازیبا اقدام نمایند و معابر را از لوث سد کردن ها، پاکسازی نمایند.
وی همچنین گفت: نیروهای شرکتی اکنون مشکلاتی دارند از جمله پرداخت حقوق و مزایا که می طلبد در اسرع وقت با تنظیم صورت وضعیت ها و دیگر امورات مرتبط مشکل شان مرتفع گردد زیرا کارگران قشری زحمتکش هستند و بار اصلی مشکلات تنظیف و پاکسازی معابر شهر و همچنین فضای سبز بر دوش آنهاست.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ایلام در خصوص مشکلات حوزه حمل و نقل نیز گفت: سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ایلام یکی از سازمان های مهم و پرکار شهرداری ایلام می باشد که علیرغم تلاش و فعالیت در این بخش، مشکلاتی نیز دارد که باید به سویی حرکت کند که علاوه بر رضایت عامه، مشکلات بخش ترافیکی آن نیز حل شود و امورات مربوط به حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی سامان یابد.
دکتر انوری بیان داشت: یکی از مسائل مهم مطرح در کمیسیون که یکی از دغدغه های مهم اعضای شورا بخصوص کمیسیون است بحث مربوط به اصول زیست محیطی است که در اثر رهاسازی برخی پسماندهای عفونی و همچنین سگ های بلاصاحب خطراتی را متوجه محیط زیست و شهروندان می سازد که خوشبختانه در خصوص سگ های بلاصاحب شهرداری مکان نگهداری فراهم کرده است ودر خصوص برخی مسائل باید با جدیت کار کرد.
در این دیدار مهندس هادی کرمی و مهندس یونس درویشی اعضای شورای اسلامی شهر ایلام نیز حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.
همچنین در این نشست تخصصی، پیام قربانی معاون خدمات شهری شهرداری ایلام نیز با قرائت گزارشی از اقدامات انجام شده به ارائه برنامه های آتیه این معاونت پرداخت.
مهندس قربانی افزود: در حوزه خدمات شهری و پسماندها پرسنل زحمت کش نواحی خدمات شهری به تنظیف و پاکسازی معابر بصورت شبانه روز می پردازند و شستشوی خیابانها نیز در اولویت تنظیف است.
معاون خدمات شهری شهرداری ایلام همچنین در خصوص اضافه شدن یک ایستگاه دیگر به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به بحث و تبادل نظر پرداخت که دکتر انوری و اعضای کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست در خصوص حل آن قول مساعد دادند.
موضوعات مربوط به حوزه آرامستان، مشاغل شهری، پسماندها و بازارچه میوه و تره بار و همچنین پارکینگ خودروها از جمله مسائل و موضوعاتی بود که رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا و اعضای آن، قول پیگیری آن را دادند.