شهردار کرج :

۵۰ هزار نهال رایگان در هفته درختکاری توزیع می شود

شهردار کرج از توزیع بیش از ۵۰ هزار نهال رایگان در هفته بزرگداشت درختکاری و منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش شهرداران، مهرداد کیانی؛ ضمن اعلام راه‌اندازی جایگاه‌های توزیع نهال رایگان در مناطق دهگانه کرج گفت: در این جایگاه‌ها که از اولین روزهفته درختکاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند بیش از ۵۰ هزار نهال در سطح مناطق به شهروندان عرضه می‌شود.
وی هدف از توزیع نهال‌ها ارتقاء فرهنگ درخت کاری بین مردم، افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد مشارکت بین مردم عنوان کرد و افزود: هر ساله توزیع نهال به صورت رایگان در بین همشهریان انجام می‌شود و هفته درختکاری فرصت مناسبی است تا مردم بیشتر با طبیعت و محیط زیست آشنا شوند.
کیانی عنوان کرد: نهال‌های توزیع شده بین شهروندان شامل گونه‌های سازگار با اقلیم شهر کرج و مقاوم به کم آبی بوده و شامل گونه‌های مثمر و غیر مثمر نظیر آلو، گوجه سبز، توت، آلبالو، چنار، نارون، اقاقیا و زبان گنجشک می‌باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به استقبال گسترده‌ای که از سوی شهروندان خواهیم داشت، با همکاری اداره فضای سبز امور مناطق در مصلی کرج و مهر شهر نیز بین نمازگزاران نهال توزیع می‌شود.
شهردار کرج با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری درخت از کاشت آن مهم‌تر است، اضافه کرد: با حضور کارشناسان فضای سبز در مراکز توزیع نهال ارایه مشاوره رایگان و بروشورهای آموزشی به مردم برای انتخاب گونه مناسب نهال و شکل و نحوه کاشت و نگهداری نیز صورت می‌گیرد.
به گفته کیانی، جشن متمرکز روز درختکاری در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح در دهکده تفریحی گردشگری باغستان برگزار می‌شود.