کاشت ۲ هزار و ۳۰۰ اصله درخت در جنوب غرب تبریز

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: در راستای ساماندهی مبادی ورودی و زیباسازی منظر شهری و ارتقای سلامت روحی شهروندان کاشت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ اصله درخت در جنوب غرب تبریز، در پنج ماهه نخست سال صورت گرفت.

به گزارش شهرداران،  محمد رشتبری خدمت رسانی به شهروندان و جلب رضایت آنان را از اولویت های اساسی منطقه ۷ بیان کرد و گفت: پیشبرد اهداف توسعه ای و ارائه خدمات مطلوب به منظور ایجاد رضایت مندی در بین شهروندان، مهمترین هدف مجموعه مدیریت شهری است و در همین راستا باید کلیه واحدها از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

شهردار منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: در راستای ساماندهی مبادی ورودی و زیباسازی منظر شهری و ارتقای سلامت روحی شهروندان توسعه فضای سبز اتوبان شهید باکری به طول ۳ کیلومتر و مساحت ۱۰هکتار  با کاشت ۴۵۰ اصله درخت، در پنج ماهه نخست سال اجرایی و پیش بینی می شود طی ماه های آینده به از ۵۰ هکتار افزایش یابد.

وی به جایگاه فضای سبز در توسعه شهری اشاره کرد و افزود: توسعه فضای سبز با ایجاد محیطی متفاوت و برگرفته از الگوی طبیعی برای شهروندان جلوه و نمایی دیگر به شهر می‌بخشد و علاوه بر ارتقاء آراستگی و فضای سبز ایجاد شده در ورودی‌های شهر، در کاهش آلودگی هوا، اثربخشی بر روی اکسیژن محیط و کاهش ریزگرد و غبار نیز موثر است.

شهردار منطقه ۷ همچنین از کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در جنوب غرب تبریز خبر داد و تصریح کرد: واحد فضای سبز منطقه نسبت به کاشت گل‌های دائمی از جمله رز و نسترن به تعداد ۱۳ هزار، متناسب با تمامی فصول در ورودی جنوب غرب شهر اقدام کرده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۳۵۰ اصله درخت در پنج ماهه سالجاری در جنوب غرب تبریز کاشته شده است.

رشتبری همچنین بیان کرد: رنگ آمیزی جداول ، نیمکتها و سطل زباله های بوستان قرآن و پارک نور ، سمپاشی درختان سطح حوزه در دو نوبت و سمپاشی درختان واقع در مجتمع های مسکونی ، حذف درختان خشکیده و هرس شاخه های خشک و مزاحم، فرم دهی ارقام ردیفی سطح منطقه، رسیدگی به روشنایی پارکها ( پارک ،نیلوفر کریمی مراغه ای، شقایق ) و پارک طولی جنب علامه امینی ، لکه گیری چمن در کل سطح حوزه، رنگ امیزی آبنماهای بوستان قرآن و پارک نور و … ،  ادامه فاز دوم تولیدات گلخانه با تولید بیش از ۴۰ هزار بوته گل داوودی و ۳۵ هزار بوته گل کلم از جمله فعالیت های حوزه فضای سبز منطقه است که در پنج ماهه اول سال جاری در این راستا اقدامات شایان توجهی انجام شده است.