چمران خرید اتوبوس از خارج منتفی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیگیری های شورا و شهرداری برای تامین اتوبوس برای شهر تهران، ضمن منتفی خواندن خرید اتوبوس های خارجی از ورود 40 دستگاه اتوبوس ساخت داخل تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل تهران خبر داد.

مهدی چمران، در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز شورا گزارش حساب مالی شهرداری قرائت خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان شورا برای مرکز پژوهش‌های شهرداری انتخاب خواهند شد.

چمران در ادامه با بیان اینکه در جلسات آینده بودجه بررسی خواهد شد، گفت: حداقل یک ماه باید روی بودجه کار شود و نتیجه باید تا اواخر ماه جاری در صحت و درستی ارائه شود، به همین منظور اولین جلسه کمیسیون تلفیق با موضوع درآمدها فردا برگزار خواهد شد و سپس به بخش هزینه‌ها خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار لیستی از استخدام افراد در شهرداری تهران در شبکه های اجتماعی گفت: من اطلاع دقیقی از لیست استخدامی ندارم اما آنچه خوانده‌ام صحت نداشته و این لیست ساختگی است، استخدام آن‌ها تکذیب نمی‌شود اما نمی‌توان لیستی ارائه داد چرا که استخدام شرایط خاصی دارد و شورا بررسی خواهد کرد.

رئیس شورا با بیان اینکه ۲۳ دستگاه مسئول در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند، تصریح کرد: هنوز برنامه دلخواهی توسط دستگاه‌ها اجرا نشده است، یکی از سازندگان اتوبوس اعلام کرد که تا نوروز ۴۰ دستگاه را تحویل خواهد داد، پیش پرداخت از سوی شهرداری تامین شد اما تنها ۱۲۰ دستگاه تحویل داده شد

چمران در ادامه با تاکید بر اینکه این اعلام بیش از تعهد صورت گرفت، بیان کرد: پیشنهاد شد اتوبوس از خارج خریداری شود که برنامه در این خصوص منتفی شده است، اگر اتوبوس‌های ارزان قیمت و سالم و مطابق استاندارد لازم وجود داشته باشد به نفع مردم و مدیریت آلودگی هوا خواهد بود.

وی با بیان اینکه آخرین کاری که می‌توان انجام داد تغییر ساعت کاری و طرح زوج و فرد است، یادآور شد: این موارد برای آلودگی هوا به تنهایی موثر نیست.