در پیام هایی جداگانه صادر شد؛

پیام تسلیت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با صدور پیام های جداگانه

در پی درگذشت دکتر عباس شیبانی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادوار دوم، سوم و چهارم، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با صدور پیام های جداگانه، درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، متن پیام ها به شرح ذیل می باشد:

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران:
انالله و اناالیه الراجعون
خبر تلخ و ناگوار درگذشت دکتر عباس شیبانی، دوست عزیز، نیروی انقلابی، استاد دانشگاه، سیاستمدار و از مدیران خدوم نظام موجب تاثر و تألم فراوان گردید. دکتر شیبانی مجاهدی خستگی ناپذیر و مدیری با تقوا، پاک دست و دلسوز بود که ساده زیستی ایشان شهره خاص و عام بود.
ایشان هم در دوران طاغوت همراه امام و یاران انقلاب نقش پررنگی در پیروزی انقلاب داشت و هم در ایام پس از پیروزی انقلاب در شورای انقلاب، نماینده مجلس خبرگان، وزیر کشاورزی، ریاست دانشگاه تهران، نماینده مجلس و عضو شورای اسلامی شهر تهران و سایر مناصب اداری و اجرایی، خدمات ارزنده و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.
اینجانب از دوران مبارزات انقلاب ایشان را می شناختم و در سه دوره شورای اسلامی شهر تهران افتخار همکاری با این مرد بزرگ، نیک اندیش و ساده زیست را داشتم و در تمام این سالها مراتب حسن خلق، پاک دستی، انقلابی گری، ولایتمداری و مردم داری ایشان بر همگان آشکار بود.
درگذشت یار دیرین امام و رهبری را به ملت بزرگ ایران، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و بیت معزز ایشان تسلیت عرض می نمایم، برای روح پاکش، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

پیام تسلیت پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت دکتر عباس شیبانی نماینده با ایمان، مخلص و کاردان ادوار شوراهای شهر تهران خبری تاسف برانگیز بود که موجب حزن جامعه شورایی کشور شد.
بی شک این دانشمند فقید نماد کم نظیر زندگی اخلاق مدارانه، مدیریت پاکدستانه و ساده زیستی مومنانه بود که می تواند به عنوان الگویی از مدیران در تراز انقلاب اسلامی به جوانان کشور معرفی شود.
ضایعه فقدان این مدیر برجسته انقلابی را به مقام معظم رهبری، مردم بزرگوار جمهوری اسلامی ایران و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خدواند متعال برای ایشان مغفرت الهی و علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت دارم.

پیام تسلیت سید احمد علوی
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت سیاستمدار وارسته و انقلابی، دلسوز و خدوم عباس شیبانی موجب تاسف و تالم فراوان شد. او که در روزهای پایانی فعالیت صادقانه خود از دوره‌های دوم تا چهارم به مدت ۱۴ سال در شورای اسلامی شهر تهران حضور داشت و آثار و برکات زیادی را از خود بر جای گذاشت که سرلوحه‌ای درخشان پیش روی همه ما است.
مردم ایران بالاخص مردم تهران امروز غمگین‌تر از دیگر نقاط ایران در سوگ دانشمند و بزرگی نشسته‌اند که از هیچ تلاشی برای اعتلا و آبادانی ایران و تهران بزرگ دریغ نکرد.
مرحوم حاج عباس شیبانی ساده زیستی و مردم دوستی را نه در حد حرف بلکه در مقام عمل به نمایش گذاشت و اینجانب این مصیبت را به خانواده گرامی ایشان و به خانواده بزرگ شهرداری تهران، به یاران ایشان در شورای شهر تهران و به مردم قهرمان تهران تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید، علو درجات طلب می‌کنم.
سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران۲ دی‌ماه ۱۴۰۱

پیام تسلیت سیدجعفر تشکری هاشمی
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
با نهایت تأسف، درگذشت مبارز نستوه دکتر عباس شیبانی از چهره های برجسته مبارزه با رژیم ستم شاهی و از فعالان انقلاب اسلامی، مرد اخلاق و ایمان، خودساخته و خادم مردم که برای اعتلای کشور از هیچ کوششی دریغ نکرد و سالهای عمر خود را در سمت استادی دانشگاه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شورای شهرتهران وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور نمود را خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.
ساده زیستی و اخلاص وی در گفتار و کردارشان همیشه در یادهای ما باقی خواهد ماند و مردم ایران نیز هیچگاه تلاش‌های ایشان را که در طول عمر با عزتش برای برطرف کردن مشکلات مردم گذراندند هرگز فراموش نخواهند کرد.
سید جعفر تشکری هاشمی

پیام تسلیت زهرا شمس احسان
درگذشت جناب آقای دکتر عباس شیبانی، از مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی و نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران مایه تأسف گردید.
فقدان آن پارسای فرهیخته و دانشمند بی‌ادعا و متواضع را که عمری را با ویژگی‌های والای پرهیزکاری و صداقت، در جایگاه‌های خطیر نظام به مردم خدمت کردند، به خانواده ایشان و مکتب اصیل انقلاب تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان صبر خواستارم.
به حرمت ایام عزای خانم حضرت فاطمه زهرا (س)، پروردگار مهربان روح آن فقید سعید را در رضوان الهی مشمول مغفرت و رحمت واسعه و عالی‌ترین درجات در جوار ائمه اطهار (ع) گرداند.
زهرا شمس احسان