نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا در شهر شمس پرفروغ خوی برگزار می شود

رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور 150 نفر از اساتید و علاقه مندان دانشگاه های داخل و خارج از کشور به مدت دو روز در شهر خوی برگزار می شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، حمیدرضا عمرانی از برگزاری نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی گفت و افزود : در این رویداد بین المللی که حدود ۱۵۰ نفر از اساتید و علاقه مندان و شمس پژوهان و مولوی شناسان داخلی و خارجی حضور خواهند داشت .

وی با اشاره به آیتم های این همایش اظهار کرد : رونمایی از ۱۶ جلد کتاب همسان سازی شده مجموعه مقالات و سخنرانی های ۸ همایش بین المللی گذشته ، رونمایی از دو کتاب جدید التالیف در این حوزه که توسط نویسندگان و شمس پژوهان کشور تولید شده ، از جمله برنامه های این دوره از رویداد خواهد بود .

عمرانی در ادامه تصریح کرد : از اولین تمبر بلوکی از جنس طلا با نقش شمس و مولانا که قالب آن از طرف سازندگان به موزه شمس تبریزی در خوی اهداء خواهد شد و نیز از تصنیف رهروم به شعر استاد محمدعلی موحد در این همایش نیز رونمایی خواهد شد .

رئیس شورای اسلامی شهر خوی همچنین خاطر نشان کرد : در این همایش رئیس فرهنگستان جمهوری اسلامی ایران و رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور سخنرانی خواهند کرد و در کنار آن نیز افتتاح نمایشگاه از آثار چاپ سنگی تصویرگر برجسته خویی دوره قاجار ، استاد میرزا علی قلی خان نیز از مهم ترین آیتم های نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا خواهد بود .