مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری تبریز تاکید کرد:

نقش بخش خصوصی در برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳

کارگروه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری استان با همکاری مشترک سازمان سرمایه گذاری و دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش شهرداران، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری تبریز در این نشست با اشاره به نقش پررنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز طی ماه‌های آتی گفت: امیدواریم با همفکری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، بتوانیم تا زمان برگزاری همایش، چندین بسته در حوزه های مختلف سرمایه گذاری شهری تدارک دیده و شرایط لازم برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهری ارائه دهیم.

رضا خلیلی از تدوین لایحه تسهیلات جهت اخذ مجوز سرمایه‌گذاری توسط شورای شهر تبریز خبر داد و افزود: مدیریت شهری در صدد است با توجه به خواست مشارکت کننده‌ها و سرمایه گذاران در راستای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری سیاست های تشویقی مناسبی را ارائه دهد.

وی گفت: اولویت نخست ما جذب سرمایه‌گذاران استانی و آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور است.

خلیلی گفت: یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه‌گذار در استان بحث سرمایه اجتماعی است و ما در بحث منابع انسانی با مشکل مواجه هستیم و درصدد جبران این خلأ یک دهه‌ای هستیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری بر ضرورت تشکیل پنجره واحد در حوزه سرمایه‌گذاری تاکید کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری از پیشنهادات سرمایه گذاران استقبال می کند و با احصای نظرات آنها و کارشناسان امر در صدد تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری به دور از بروکراسی های اداری مرسوم است.

در این جلسه عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت و تجارت گفت: با توجه به امکانات و توانمندی‌های استان، مشکلات و کمبودهای موجود در شأن آذربایجان‌شرقی نیست.

صمد حسن‌زاده با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در راه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری افزود: علی رغم تمامی چالش‌ها ما باید در کنار هم برای رفع موانع تلاش کنیم.