نشست شئون فرهنگی شهرستان بافق با محوریت ارزیابی برگزاری مراسم ایام فاطمیه

دومین جلسه شئون فرهنگی شهرستان بافق با حضور امام جمعه،معاون سیاسی فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دومین جلسه شئون فرهنگی شهرستان بافق با حضور امام جمعه،معاون سیاسی فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

امام جمعه بافق در این نشست با اشاره به اصالت و عقبه مذهبی شهرستان در باب قرائت آداب زیارت و روضه های خانگی گفت: برپایی مجالس روضه اهل بیت و قرائت ادعیه و زیارات باعث مصونیت و ایمن شدن شهرستان از بلایای و اتفاقات شده است.

حجت الاسلام و المسلیمن سعادت فر حضور قشر جوان و نوجوان در محافل و مجالس مذهبی شهرستان را یادآور شد و گفت: باید زمینه را برای آشنا نمودن این قشر فراهم کنیم و در این راستا آموزش و پرورش نقش ارزنده و کلیدی را بر عهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با تاکید بر سخنان رهبری در خصوص بصیریت افزای قشر جوان، گفت: بصیرت افزایی از جریانات و اتفاقات اخیر کشور توسط روحانیون و سخنران مجالس مذهبی نقش بسزایی در آگاهی بخشی به جوانان و رفع ابهامات آنان دارد.

سید محمد باقی زاده دفاع از نظام و کیان اسلامی را یکی از وظایف روحانیون برشمرد و یادآور شد: روحانیون با حضور در مدارس شهرستان مسائل روز کشور را برای قشر دانش آموز روشن کنند و جهت گیری های افراد و اقشار مختلف در مقابل دسیسه های دشمن بازگو کنند.

در ادامه این نشست حاضرین در خصوص ارزیابی کیفیت برگزاری مراسم ایام فاطمیه، برنامه های پیشنهادی حضور پیکر شهید گمنام در شهرستان، توجه به جلسات روضه خانگی، حضور نوجوانانو جوانان در مناسبت ها و مراسم مذهبی و ملی شهرستان، نقش آفرینی هیات های مذهبی در مدارس و … نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.​​​​​​​