مراسم عزاداری و احترام به شهدای گمنام در هفته دولت عالیشهر

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گلزار شهدای گمنام شهر عالیشهر امروز پنجشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲ غبار روبی و عطرافشانی شد.

به گزارش شهرداران، یکی از رویدادهای برگزار شده در هفته دولت در شهر عالیشهر، غبار روبی و عطرافشانی در گلزار شهدای گمنام بود. این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد. بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عالیشهر، حضور حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه، مهندس محمدی شهردار و سایر مدیران و پرسنل شهرداری در این مراسم به چشم می‌خورد.

در ابتدا، غبارروبی گلزار شهدای گمنام با حضور این مقامات برگزار شد. این فعالیت نمادی است از احترام و تجدید میثاق با شهدا و عزاداری برای آنان. سپس، با پاشیدن گل ناب و قرائت فاتحه و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، حاضران به مقام شامخ پنج شهید گمنام شهر عالیشهر ادای احترام کردند. این عمل باستانی نشان از ارتباط روحی و معنوی با شهدا و شهادت‌شان دارد و نشانگر پایبندی به آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

این مراسم به مناسبت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر برگزار شده است تا یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های این شهدا را گرامی داشته باشد. گمنام کردن شهدا در جبهه‌های مختلف و تضحیت زندگی‌شان در راه دفاع از انقلاب و مردم ایران، همچنان در ذهن و قلب ما زنده است. بنابراین، این مراسم غبارروبی و عطرافشانی نشان‌دهنده ادای احترام و قدردانی ما نسبت به این شهداست.

در نهایت، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عالیشهر این رویداد را در چهار بخش متنوع شامل غبارروبی، پاشیدن گل ناب، قرائت فاتحه و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و تجدید میثاق تشریح کرده است. این بخش‌ها با هدف پوشش کامل این مراسم و بیان جزئیات مربوط به هر بخش مورد استفاده قرار گرفته است.