معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد خبر داد؛

فرصتی ویژه برای فعالان حوزه ساخت‌وساز

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از فعال شدن مشوق‌های ویژه حوزه ساخت‌وساز، علاوه بر طرح 25درصد تخفیف عوارض خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از فعال شدن مشوق‌های ویژه حوزه ساخت‌وساز، علاوه بر طرح ۲۵درصد تخفیف عوارض خبر داد.

قاسم زوکی‌نژاد،دراین خصوص گفت: ابلاغ طرح‌های تفصیلی حوزه‌های برنامه‌ریزی شهر مشهد، سبب تغییرات گسترده در کاربری و ضوابط شهرسازی املاک و اراضی شده و توجه این طرح‌ها به توسعه محورهای مختلط عملکردی، سبب افزایش متقاضیان مجوز و گواهی ساختمانی با بهره‌برداری تجاری شده است.

وی افزود: در راستای پاسخ‌گویی به تقاضای مودیان بهره‌برداری فضای تجاری، افزایش تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری و بهره‌برداری از ظرفیت لحاظ‌شده در این طرح‌ها، شهرداری مشهد مشوق‌های ویژه‌ای علاوه بر تخفیف پرداخت نقدی ۲۵درصدی در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به کاهش ۱۵درصدی عوارض زیربنای تجاری، کاهش عوارض زیربنای تجاری در طبقات و مشاعات آن و اعطای معافیت به برخی فضاهای مشاعی و… اشاره کرد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین مجموعه‌های مشمول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری عرصه، که با عنایت به تغییر طرح برای ایشان ارزش افزوده ایجاد شده، از تخفیف ۳۰درصدی برخوردار خواهند بود.

قاسم زوکی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که با همراهی و کمک مراجع قانونی ذی‌ربط، مصوبه مشوق‌های رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز هرچه سریع‌تر اجرایی گردیده و شهروندان و فعالان حوزه ساخت‌وساز با مدنظر قرار دادن محدودیت‌ زمانی موجود در اجرای مصوبه تا پایان آذرماه و احتمال ازدحام در روزهای پایانی، با انجام پیش‌بینی‌های لازم از مزایای آن به صورت حداکثری بهره‌مند شوند.