توسط رئیس و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز

عملیات اجرایی پروژه فاز دوم خط ۲ مترو از بازدید شد

رئیس و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از عملیات پروژه فاز دوم خط ۲ مترو بازدید کردند.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رئیس و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از عملیات پروژه فاز دوم خط ۲ مترو بازدید کردند.

این بازدید از ایستگاه آزادی محل شروع حفاری تونل شماره یک فاز ۲ خط ۲ آغاز شد.

مهندسین و پیمانکاران این پروژه با گزارشی جامع از زمان شروع بکار و بازبینی دستگاه حفار مکانیزه “تی بی ام” تونل شماره یک از ایستگاه آزادی به سمت فضیلت (فاز دوم خط ۲)، همچنین روش حفاری ایستگاه‌های اطلسی و حافظیه به روش زیرزمینی (شمع و ریب) و از ایستگاه امام حسین (ع) که یک ایستگاه تقاطعی خطوط ۱ و ۲ مترو است و مسائل پیش رو ازجمله تأمین مصالح موردنیاز، تأمین تجهیزات برای تکمیل سازه و کراس اوور این ایستگاه ارائه کردند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از نحوه حفاری زیرزمینی بدون ایجاد ترافیک سنگین در سطح خیابان و انسداد شریان‌های اصلی و پر تردد محدوده میدان قائم تا بولوار گلستان قدردانی کرد.

رضا محمدیان در بازدید از ایستگاه استقلال نیز که یک ایستگاه مهم به لحاظ تبادلی بین خطوط ۲ و ۴ بوده و نحوه دسترسی دروازه‌های ورودی این ایستگاه و همچنین روش اجرای مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

خط ۲ مترو که شمال شیراز را به جنوب متصل می کند، دارای ۱۴ ایستگاه در ۲ فاز است که در حال حاضر ۴ ایستگاه در فاز یک این خط به بهره برداری رسیده است و سایر ایستگاه ها در حال اجراست و در فاز ۲ نیز عملیات اجرایی از ایستگاه آزادی تا فضیلت در مرحله عملیاتی و اجرایی قرار دارند.