صرفه جویی ۴۲ هزار متر مکعب آب با استفاده از طرح‌های خشک‌منظر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از صرفه جویی ۴۲ هزار متر مکعب آب با استفاده از طرح‌های خشک‌منظر خبر داد.

“علی نجفی” در مراسم بهره‌برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان، رونمایی از سه سامانه جمع آوری هوشمند پسماند، افتتاح ۱۰ ایستگاه شبکه پایش آلودگی صوتی و افتتاح نخستین ایستگاه سنجش سیار آلاینده ای زیست محیطی، اظهار کرد: محیط زیست از سه عامل آب، هوا و خاک منشا می‌گیرد و شهرداری در اجرای اصل ۵۰ قانون حفاظت از محیط زیست، شاید فراتر از وظایف و به صورت داوطلبانه در اجرای پروژه‌های زیست محیطی ورود کرده و در این هفته شاهد افتتاح پروژه‌های دیگری نیز هستیم‌

وی افزود: ۱۷۶ میلیارد از اعتبارات شهرداری طی هفته جاری در قالب پروژه ها افتتاح می شود؛ محیط زیست محدود به یک حوزه نیست و شهرداری با دغدغه مندی فعالیت خود را چند سال اخیر آغاز کرده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: امسال شهرداری مشهد به واسطه مشکل کمبود آب، در استقبال از بهار به موضوع خشک منظر تغییر رویکرد داده که طی اجرای آن ۴۲ هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: مشهد، شهر امام مهربانی‌ها و ضامن آهو است و تاکنون ۱۳۵ گونه پرنده در این شهر شناسایی شده که ۶۷ درصد آنها مهاجر هستند، باتوجه به خلا در شناخت زندگی پرندگان، تنها پروژه جامع سایت پرنده نگری کشور با اعتبار هشت میلیارد تومان امروز افتتاح شد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر آلودگی هوا است که رفع منشا بدون شناسایی ممکن نیست، شهرداری در این موضوع پیشگام بود و علی‌رغم اینکه وظیفه داتی نیست منابع آلاینده شناسایی و حفاظت محیط زیست کمک کردیم که نتیجه آن افتتاح ۱۰ ایستگاه شبکه پایش آلودگی صوتی مشهد و نخستین ایستگاه سنجش سیار آلاینده های زیست محیطی است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طرح سیستم هوشمند جمع آوری پسماند برای اولین بار در مشهد راه‌اندازی شد که امروز شاهد رونمایی از ۳ اپلیکیشن هستیم.

نجفی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت شورا و محیط‌زیست دغدغه های موجود در برنامه هفتم ۳۰۲ ماده ای که ۱۱ ماده آن به محیط زیست پرداخته مرتفع شود.