چمران در جمع خبرنگاران:

سه برابر بودجه مصوب شورا برای خرید اتوبوس و مترو قرارداد امضا شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه امسال علاوه بر۱۷ هزار میلیارد تومان رقم پیش‌بینی شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تامین وسایل حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی کردیم. ۳ برابر این بودجه برای اتوبوس و مترو قرارداد منعقد شده است.

به گزارش شهرداران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، در جلسه شورا اظهار کرد که بودجه امسال برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران، به علاوه ۱۷ هزار میلیارد تومانی که در نظر گرفته شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی شده است. او افزود که برای اتوبوس و مترو قراردادهایی به ارزش سه برابر این بودجه منعقد شده است.

چمران در جلسه بیان کرد که علت ترافیک شهر تهران به خاطر ظرفیت ناکافی خیابان‌ها نیست، بلکه به دلیل استفاده بیشتر مردم از خودروهای شخصی و تک سرنشین است. وی تاکید کرد که اگر این خودروها جمع آوری شده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، تعداد وسایل شخصی کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد که مردم می‌خواهند در صف بایستند تا به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند و اظهار کرد که در طی چند روز آلودگی و وارونگی هوا پیش‌بینی می‌شود و بحث سال‌های قبل تکرار خواهد شد. وی به این اشاره کرد که کشورهای دیگر، مانند پکن، از طریق استفاده از سوخت اصلاح شده و بهبود وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی توانسته‌اند مشکل ترافیک را حل کنند.

چمران همچنین به این نکته اشاره کرد که از طریق ساده‌سازی روند درخواست پروانه، می‌توان باعث کاهش ترافیک شد. او تاکید کرد که همین نیز باعث کاهش تعداد وسایل شخصی در خیابان‌ها خواهد شد.

در پایان، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به این اشاره کرد که در بودجه امسال، علاوه بر ۱۷ هزار میلیارد تومانی که برای وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است، قراردادی به ارزش سه برابر این بودجه برای اتوبوس و مترو منعقد شده است. وی نیز اعلام کرد که در هفته‌های آینده، معاون حمل و نقل و ترافیک دعوت می‌شود تا آغاز به ساخت واگن‌های مترو را اعلام کند و از تولید اتوبوس‌های مورد نیاز شهر تهران فشار وارد خواهد کرد.