در جلسه خرداد ماه کمیته تخصیص اعتبارات هزینه‌ای، سرمایه‌ای و مالی در سال ۱۴۰۲ مطرح شد؛

سهم ۷۰ درصدی پروژه‌های عمرانی از تخصیص اعتبارات خرداد ۱۴۰۲ شهرداری تبریز

مدیرکل برنامه ‌و بودجه شهرداری تبریز گفت: بالغ‌ بر ۷۰ درصد تخصیص‌ خرداد ماه سال ۱۴۰۲ مربوط به پروژه های عمرانی مناطق دهگانه، سازمان و شرکت های تابعه تخصیص یافت.

به گزارش شهرداران، مهدی عبداللهی با اشاره به روند تصویب و اجرای بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: جلسات کمیته تخصیص در راستای ماده ۹۲ احکام برنامه پنجساله ۱۳۹۸-۱۴۰۲ و تبصره ۱۱ برنامه و بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسه پس از بررسی  آخرین آمار عملکرد درآمد و هزینه ماهانه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در سطح مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه (برابر ماده ۷۹ قانون شهرداری)، اولویت‌بندی نحوه تخصیص اعتبارات هزینه‌ای، سرمایه‌ای و مالی مورد تصویب قرار گرفت.

عبدالهی اظهار کرد: بر این اساس تخصیص اعتبار برای پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک با اولویت قطار شهری، تملک و مسیرگشایی و بهسازی شریان و انجام خدمات محله ای در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته‌اند.

وی مجموع اعتبارات تخصیصی هزینه‌ای، سرمایه‌ای و مالی در ۴ ماه از سال ۱۴۰۲ را برابر ۴۶۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بالغ ‌بر ۷۰ درصد از این تخصیص‌ها مربوط به تملک دارایی های سرمایه‌ای و مالی است که باهمت و پیگیری مسئولانه شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار تبریز و همکاران مجموعه شهرداری تبریز، ابلاغ و تخصیص بودجه علی رغم نوسانات شدید اقتصادی و رکود تورمی به‌موقع صورت می‌گیرد تا فرایند توسعه شهر و خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز به‌صورت پیوسته و بر اساس اولویت‌ها تداوم یابد.