استاندار تهران:

رفع مشکلات استان منوط به پیگیری و وحدت نظر است

استاندار تهران بر همکاری و همفکری با اعضای مجمع نمایندگان استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، نشست علیرضا فخاری استاندار تهران با اعضای مجمع نمایندگان استان با حضور محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی، عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی، محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی، قدرت الله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران و اعضای مجمع نمایندگان استان برگزار شد.

فخاری در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: ایجاد وحدت نظر، برنامه‌ریزی درست با پیش‌بینی و آینده‌نگری برای پیشبرد اقدامات موثر در استان تهران ضروری است.

وی افزود: نظام مسائل استان تهران باید به صورت جدی پیگیری شود، چراکه استان تهران جنبه الگوپذیری دارد و دامنه آن سایر استان‌ها را نیز دربرمی‌گیرد، از این رو نیازمند پشتیبانی، حمایت، کنترل و وضع قوانین خاص برای تهران هستیم.

استاندار تهران عنوان کرد: به منظور چگونگی تبیین موضوعات مرتبط با تهران، تشکیل کارگروه‌های مشترک ضروری است تا به وحدت نظر برسیم.

فخاری سپس گفت: در حوزه تهران، مسائل زیادی مطرح، نظرات رد و بدل و قانون پیش‌بینی شده، اما اجرایی نشده از جمله قانون هوای پاک، نیازمندی‌های زیرساختی و ترافیکی، استقرار جمعیت، بافت فرسوده، حاشیه نشینی و غیره که با توجه به جمعیت ثابت، شناور و حضور اتباع در تهران نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی خاطرنشان کرد: باید با همکاری یکدیگر برنامه‌ریزی کنیم و اگر در هنگام اجرا به مانع برخوردیم از همکاری نمایندگان مجلس کمک بگیریم تا با وحدت نظر مشکلات استان را مرتفع کنیم.

افزایش ۲۵ هزار نفری ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر

در ادامه سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اهمیت حوزه حجاب و عفاف ضمن توضیح اقدامات انجام شده به تشریح دستور کار جدید حوزه حجاب و عفاف پرداخت.

وی بیان کرد: در شهر تهران نیازمند ساختار جدید هستیم تا مسائل اجتماعی و فرهنگی را در مناطق ۲۲ گانه تهران دنبال کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در مورد وضعیت معتادین متجاهر ادامه داد: اقدامات خوبی برای جمع‌آوری معتادین پیگیری شده، در ابتدای دولت سیزدهم ۱۲ هزار نفر ظرفیت داشتیم که تا پایان امسال ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر به ۲۷ هزار نفر می‌رسد که کار جهادی و انقلابی محسوب می‌شود.

جوهری با اشاره به درصد بالای آسیب های اجتماعی در استان تهران در حوزه های مختلف گفت: باید متناسب با این آسیب‌ها بودجه برای پیگیری اقدامات تخصیص داده شود.

وی همچنین به برگزاری انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و بر هماهنگی جهت برگزاری مطلوب انتخابات تاکید کرد.

لزوم ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ برای رفع مشکل نقدینگی تولیدکنندگان

محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز به اولویت اصلی رفع موانع تولید در جلسات کارگروه تسهیل اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان، هر هفته این جلسات برگزار می شود.

وی همچنین در مورد تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ سال جاری ابلاغ شده و تاکنون ۳۰۰ میلیارد پرداختی داشتیم.

وی با اشاره به مشکلات نقدینگی تولیدکنندگان عنوان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ هنوز ابلاغ نشده، منتها پرونده های آنها مشخص است و منتظر ابلاغ تسهیلات هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد خدمات کشور در استان تهران است، تصریح کرد: در حوزه خدمات نیازمند تخفیف‌هایی در حوزه مالیاتی و بیمه هستیم.

علی‌مهری با اشاره محدودیت‌های اعمال شده در حوزه برق برای صنایع گفت: برای ایجاد نیروگاه زباله‌سوز آمادگی داریم که باید اقدامات لازم انجام شود.

اجرای قانون هوای پاک منوط به تخصیص بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی است

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: استان تهران در حوزه زیرساخت‌ها با توجه به جمعیت مستقر دچار چالش‌هایی در حوزه برق، آب و گاز است.

وی افزود: تامین زیرساخت های آب، برق و گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع از مسائلی است که باید به طور جدی پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار تهران در مورد موضوع قانون هوای پاک عنوان کرد: ۳۴ جلسه کارگروه اضطرار برگزار شده و در این موضوع نیازمند تامین منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی، جایگزینی خودروهای فرسوده و ارتقای کیفیت سوخت هستیم که خشکسالی و ریزگردها نیز مشکل آلودگی هوا را دوچندان می‌کند.

ملکی ادامه داد: سهم استان تهران برای ساخت مسکن ملی ۵۰۰ هزار واحد است که تامین زیرساخت‌ها و استقرار در شهرهای مناسب از نکات مهم می‌باشد که نیاز به برنامه‌ریزی دارد و مهم‌ترین آن حمل و نقل و زیرساخت به سمت شهر تهران می‌باشد، موضوع کمربندی های اطراف تهران هم از نکات مهم مورد درخواست مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود سرانه های آموزشی و کلاس‌های درس و کمبود سرانه های آموزشی و بهداشتی نیازمند پیگیری مجدانه است.

در ادامه اعضای مجمع نمایندگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد نظام مسائل استان تهران در دو بخش کلی و جزئی ارائه و بر اساس آن کارگروه‌های پیگیری تشکیل شود؛ همچنین در نشستی با رئیس‌جمهور مسائل استان مطرح و راهکارهای موثر پیگیری شود تا با تجمیع آرا و همفکری استانداری تهران و مجمع نمایندگان زمینه رفع مشکلات استان فراهم شود.