۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش هوایی و پهپادی تخریب شد؛

درخواست شهردار تبریز از خبرنگاران برای گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز

شهردار تبریز گفت: امیدوارم با پایش هوایی و پهپادی و همچنین ناحیه محوری ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شود.

به گزارش شهرداران، یعقوب هوشیار ظهر امروز در هفتمین جلسه قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه ۲ برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ناحیه محوری در شهرداری تبریز می تواند با پایش هوایی ساخت و ساز و خودآگاهی مردم موجب توقف ساخت و سازهای غیرمجاز شود.

وی از تخریب نزدیک به ۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش پهپادی در حریم شهری خبر داد و افزود: در این خصوص رسانه‌ها هم باید کمک کنند تا منابع آیندگان را حفظ کنیم.

هوشیار افزود: مدیران شهری، مردم و رسانه‌ها نسبت به مخاطره‌های ساخت و ساز غیرمجاز آگاه هستند و این ساخت و سازها توسط افراد سودجو انجام گرفته است.

به گفته شهردار تبریز، محدوده‌ای مثل شمس‌آباد یک روزه  تشکیل نیافته و سال‌های سال شکل گیری آن به طول انجامیده است. ما باید موضوع ساخت و ساز غیر مجاز را پیگیری و پایش کنیم. هر نقطه‌ای که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌گیرد، رسانه‌ها باید حضور داشته باشند.

وی بر لزوم حفظ حریم شهر به عنوان ظرفیت‌های اصلی شهر تاکید کرد و گفت: بسیاری از این اراضی، ملی بوده و دستگاه‌های مربوطه موظف به حفاظت از آنها هستند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز حساس باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان نواحی در مناطق شهرداری موظف به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و مسؤل هر گونه احداث غیرمجاز هستند.

به گفته هوشیار، در این بین شرکت‌های خدماتی نیز حق ارائه آب و برق و گاز به ساخت ‌و سازهای غیرمجاز را ندارند.