عملیات اجرایی پل در درب شمالی دانشگاه چمران اهواز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت:

آغاز عملیات اجرایی پل بسیار زیبا با ماهیت طبیعت و تفرج‌گاهی در درب شمالی دانشگاه چمران اهوار

به گزارش شهرداران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: عملیات اجرایی پل بسیار زیبا با ماهیت طبیعت و تفرج‌گاهی در درب شمالی دانشگاه چمران به همراه کافه کتاب به زودی آغاز می‌شود.
حجت‌اله سلیمانی اظهار کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در نمایشگاه روایت خدمت، چهار دسته اقدام حیاتی به نمایش گذاشته شد، دسته اول مربوط به اقدامات اساسی مطالعاتی طراحی و برنامه‌ریزی برای آینده شهر اهواز بود تا برنامه ۱۰ ساله توسعه حمل و نقل را ریل گذاری نمائیم و مواردی مانند آخرین نیازمندی اهواز به تابلوهای ترافیکی، محدوده طرح ترافیکی، نوسازی ناوگان، ساماندهی اطراف بیمارستان‌ها و نیاز شهر اهواز به پارکینگ از جمله این موارد است.

وی افزود: اقدامات عملیاتی ذیل حوزه برنامه‌ریزی شامل، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل همگانی و نوسازی ناوگان، هوشمند سازی حمل و نقل و پروژه‌هایی اجرایی که به خاطر ارتقای ایمنی و کاهش ترافیک انجام شده است، بزرگترین قرارداد تاریخ شهرداری اهواز در قالب خرید یکصد دستگاه اتوبوس به میزان ۸۲۵ میلیارد تومان منعقد شد و طی شش ماه این اتوبوس‌ها تحویل می‌گیرم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: در حوزه حمل و نقل دو قرار دارد یارانه‌ای منعقد شده که بخشی توسط دولت و بخشی توسط شهرداری پرداخت می‌شود که در مجموع ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری می‌شود و تاکنون ۴۹ دستگاه از آنها دریافت شده است، علاوه بر آن ۵۰ دستگاه ون خریداری شده که ۲۹ دستگاه دریافت و فرایند واگذاری به بخش خصوصی نیز آغاز شده است و در تلاش هستیم تا قبل از عید نوروز وارد چرخه‌ی حمل و نقل عمومی شوند.

سلیمانی تصریح کرد: برای محیط‌های کوچک مانند بهشت آباد و خیابان امام خمینی (ره) و خیابان سلمان فارسی شش دستگاه ون برقی ۱۴ نفره خریداری شد و تا کنون دو دستگاه تحویل و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خط یک سامانه اتوبوس بی آر تی مهمترین پروژه زیرساختی هم و نقل شهری اهواز که سال‌ها آرزوی دیرینه‌ی مردم شهر اهواز بود، این پروژه شامل چند قرارداد مانند احداث پایانه ایستگاه اتوبوس در تقاطع شهید بندر، ایستگاه‌های بین راهی، است که با تکمیل ایستگاه شهید بندر و چند ایستگاه بین راهی خط یک بی آرتی در اهواز فعال می‌شود علاوه بر آن اقدامات دیگری مانند مسقف سازی ایستگاه‌های تاکسی نیز در حال انجام است تا بتوانیم تابستان خوبی داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به پرداخت آنلاین کرایه تاکسی، اضافه کرد: برای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل اجراهای تقاط‌های چراغ‌دار در حال انجام است و به زودی بر اساس حجم ترافیک در مرکز کنترل ترافیک زمان سبز و قرمز بودن آنها مدیریت خواهد شد، ۱۶ سامانه ثبت ۷۷ تخلف سرعت برای شهر اهواز خریداری شده که عملیات نصب دکل‌های آن انجام شده و در شش ایستگاه دوربین‌ها نصب شده‌اند و تلاش شده است تا شهر برای متخلفین ناامن باشد تا شهروندان قانون مدار با خیال راحت در معابر تردد داشته باشند.

سلیمانی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی، گفت: در حال حاضر قرارداد اصلاح هندسی ۴۴ نقطه در شهر اهواز منعقد شده است، قرارداد تابلوهای راهنمایی مسیر برای تمام پل‌ها، تقاطع‌های غیر هم‌سطح و زیرگذرها منعقد شده است، علاوه بر آن طی یک ماه گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر خط‌کشی معابر انجام شده و رنگ‌آمیزی بیش از ۹۰ درصد سرعت‌کاه‌های سطح معابر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی خطوط و پل‌های عابر پیاده انجام و احداث ۳ پل عابر پیاده جدید در دستور کار قرار گرفته است علاوه بر آن عملیات اجرایی پل بسیار زیبا با ماهیت طبیعت و تفرج‌گاهی در درب شمالی دانشگاه چمران به همراه کافه کتاب به زودی آغاز می‌شود.