جوان سازی درختان در راستای برنامه های استقبال از بهار در اهواز

برنامه های استقبال از بهار در اهواز
عملیات هرس درختان معابر و پارک‌های سطح منطقه ۳ با هدف حفظ زیبایی ، تعادل شاخه های درختان و حذف شاخه‌های خشک درختان در حال انجام است .
به گزارش شهرداران و  اداره ارتباطات شهرداری منطقه ۳ ؛ میثم علی نژاد مدیر منطقه با بیان این مطلب گفت: با فرارسیدن فصل هرس زمستانه به منظور اجرای برنامه های استقبال از بهار برنامه هرس درختان در نقاط مختلف از سطح منطقه از جمله پارک ها ، معابر اصلی و فرعی ، رفیوژها از اوایل آذر ماه شده و با نظارت کارشناسان حوزه فضای سبز منطقه انجام خواهد شد.

وی افزود : هدف از اجرای این عملیات را حذف شاخه های خشک ، کاهش تاج پوشش درختان و فرم دهی آن ، جوان سازی و تحریک رشد درختان در درختان ، افزایش نفوذ نور و جلوگیری از رشد شاخه های بیمار و همچنین دید کافی برای رانندگان در تقاطع عای اصلی و فرعی برشمرد.

علی نژاد اظهار داشت: خیابان‌ ها و میادین اصلی در طرح هرس درختان اولویت خواهد بود و در فاز بعدی درخواست ثبت شده شهروندان در سامانه ۱۳۷ ، اکیپ‌ ها درختان کوچه‌ های سطح منطقه را نیز هرس خواهند کرد.

مدیر منطقه ۳ با اشاره به هرس سنگین درختان در محل های مختلف از سطح منطقه و با رعایت تعهدات فیزیکی و جمع آوری ضایعات در زمان هرس مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نخواهد شد ، خاطر نشان کرد: عملیات هرس درختان و فرم دهی تا پاکسازی کامل تمام موقعیت های سطح منطقه از جمله محدوده بلوار نفت ، بلوار برومی ، بسیج ، مسیر زرگان ، فرشید ۲ ، مسیر فرودگاه ، پارک زیتون ، فرشید ۲ ، محوطه مرکز نجوم و… به صورت روزانه و مستمر ادامه دارد و برای انجام این عملیات نیروی مختصص و ماشین بالابر به کار گرفته می شود.