تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری در ۵ ماهه نخست سال جاری

در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۴۰ میلیارد ریال از بودجه ۶۶۰ میلیارد ریالی شهرداری در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

به گزارش شهرداران، در سال ۱۴۰۲، بودجه شهرداری انار به میزان ۶۶۰ میلیارد ریال تعیین شده است. این مبلغ نسبت به سال قبل که بودجه شهرداری ۴۳۰ میلیارد ریال بود، افزایش ۵۴ درصدی داشته است. بر اساس اعلام معاونت مالی و اداری شهرداری، در ۵ ماهه نخست سال جاری، تا میزان ۳۴۰ میلیارد ریال از این بودجه تحقق یافته است.

تحقق ۵۰ درصدی از بودجه شهرداری
تطبیق این مقدار با تعداد ۶۶۰ میلیارد ریال، نشان می دهد که در ۵ ماهه نخست سال جاری، تا حدود ۵۰ درصد از بودجه شهرداری محقق شده است. این تحقق به دلیل جذب درآمد به میزان ۳۴۰ میلیارد ریال است که شامل عوارض کالا و خدمات به میزان ۱۶۱ میلیارد ریال، عوارض آلایندگی به میزان ۶۲ میلیارد ریال و عوارض عمومی به میزان ۱۱۶ میلیارد ریال است.

تخصیص بودجه بین هزینه های جاری و عمرانی
معاونت مالی و اداری شهرداری اعلام کرده است که براساس تناسب ۴۰ به ۶۰ درصد بین فعالیت های عمرانی و هزینه های جاری، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۳۵۴ میلیارد ریال به هزینه های عمرانی و ۳۰۶ میلیارد ریال به هزینه های جاری اختصاص یافته است. این تخصیص بودجه به منظور توسعه بخش های مهم و عمرانی شهر انار صورت گرفته است و نشان از توجه شهرداری به رشد و پیشرفت شهر دارد.

جزئیات بودجه مصوب سال ۱۴۰۲
با توجه به اعلام روابط عمومی شهرداری، جزئیات بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:
– کل بودجه: ۶۶۱,۳۴۰,۳۶۳,۶۳۱ ریال
– عوارض کالا و خدمات: ۲۵۹,۱۳۸,۱۹۶,۹۹۳ ریال
– عوارض آلایندگی: ۱۹۴,۵۶۱,۹۷۸,۳۰۲ ریال
– عوارض عمومی: ۲۰۷,۶۴۰,۱۸۸,۳۳۶ ریال
– هزینه های جاری: ۳۰۶,۶۹۰,۳۳۰,۹۶۴ ریال
– هزینه های عمرانی: ۳۵۴,۶۵۰,۰۳۲,۶۶۷ ریال

با توجه به این جزئیات، مشخص است که بخش عمرانی با ۳۵۴ میلیارد ریال و بخش جاری با ۳۰۶ میلیارد ریال از بودجه محقق شده، پوشش کاملی از نیاز های شهرداری انار را فراهم کرده است.