تملکات بهسازی ریل متروکه در قم

شهردار قم گفت: هزینه تملک مسیر ریل متروکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآوردشده است و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده این هزینه‌ها بربیاید. به گزارش شهرداران و به نقل از شهرداری قم ، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پروژه بهسازی مسیر ریل متروکه، اظهار کرد: در این پروژه شهرداری با […]

شهردار قم گفت: هزینه تملک مسیر ریل متروکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآوردشده است و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده این هزینه‌ها بربیاید.

به گزارش شهرداران و به نقل از شهرداری قم ، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پروژه بهسازی مسیر ریل متروکه، اظهار کرد: در این پروژه شهرداری با درخواست مجموعه مدیریت استان به میدان آمد و هزینه‌های جمع‌آوری ریل را پرداخت کرد.

به گفته شهردار قم، حتی برای اجرای پروژه بودجه‌ای به میزان ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری اختصاص داده شد و بعد از ایجاد کارگاه با ممانعت مالکان و عدم تخصیص اراضی جایگزین برای تهاتر مواجه شدیم.

وی با تأکید بر مصوبه سفر ریاست جمهوری برای اختصاص ۸۰ هکتار از اراضی پردیسان برای تأمین منابع این پروژه، ابراز کرد: هزینه تملک مسیر ریل متروکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآوردشده است و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده این هزینه‌ها بربیاید.

گفتنی است پروژه بهسازی ریل که قرار بود از چندماه قبل آغاز شود به دلیل وجود تعارضات ملکی با وقفه‌ای برای تأمین منابع از طرف دولت روبرو شده است.

بهسازی خطوط ریلی :بهسازی خط شامل برش خط برای برداشتن، باز‌کردن‌‌‌پابندها، برداشتن تراورسها، سپس سرند بالاست‌‌ها و تقویت آنها، تعویض ریلها، پابندها، تراورسها و سایر متعلقات معیوب و به دنبال آن نصب خط و تراورس بر روی بالاست تقویت شده و در انتها جوشکاری درزریل می‌باشد