بهره‌برداری از اتوبوسهای شهری و یک دستگاه شستشوی مکانیزه اتوبوس

به گزارش شهرداران و دکتر رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز: آنچه که در اهواز خواهند ماند، خدماتی است که در ذهن مردم می ماند. تلاش می کنیم با همدلی و هم افزایی ادامه مسیر را به همین طریق طی بکنیم و یک دوران درخشانی از خدمات مدیریت شهری با دو بال شورا و شهرداری و […]

به گزارش شهرداران و دکتر رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز:

آنچه که در اهواز خواهند ماند، خدماتی است که در ذهن مردم می ماند. تلاش می کنیم با همدلی و هم افزایی ادامه مسیر را به همین طریق طی بکنیم و یک دوران درخشانی از خدمات مدیریت شهری با دو بال شورا و شهرداری و با حمایت عزیزانمان در مجلس شورای اسلامی مثل مهندس یوسفی اهواز را به روزهای روشن آباد خودش ان شاء الله نزدیک بکنیم.

تمیزی داخل و بیرون اتوبوس های شهری و برون شهری ، حس دلپذیر و خوشایندی به مسافران و شهروندان می دهد. تمیز نگه داشتن وسیله نقلیه ، همچنین به حفظ کیفیت بخش های داخلی و بدنه ان منجر می شود. جمع آوری زباله های داخل وسیله ، تمیز کردن صندلی ها و شستن شیشه ها از داخل از جمله امور نظافتی داخل اتوبوس و شستشوی چرخ ها ، شیشه ها و بدنه از امور نظافتی مرتبط با سطح بیرونی اتوبوس می باشند.

آلودگی هوا ، نزولات آسمانی، گرد و خاک، نمک جاده و فضولات پرندگان ، از جمله آلودگی هایی هستند که بر روی آینه ، شیشه و بدنه اتوبوس ایجاد می شوند. بر جای ماندن این آلودگی ها ، به مرور زمان جلوه نا زیبایی به وسیله نقلیه داده و راننده را فردی بی توجه به مسائل بهداشتی نشان می دهد. انباشت آلودگی ها به مرور زمان می تواند به بدنه وسیله نیز آسیب بزند. بنابراین شستشوی منظم و دقیق سطح بیرونی اتوبوس می بایست در دستور کار اتوبوس داران یا سازمان های اتوبوس رانی قرار گیرد. برای این کار ، دو روش وجود دارد : یکی استفاده از روش سنتی دستی و دیگری استفاده از کارواش اتوماتیک

راننده اتوبوس در کنار هدایت وسیله خود ، وظایف دیگری نیز دارد که مهم ترین آن ها نظافت داخل اتوبوس می باشد. موفقیت در زمینه نظافت موثر داخل اتوبوس ، در گرو نظافت و نگهداری منظم از وسیله است. بنابراین در پایان یک روز کاری ، باید سطوح کف را نظافت نمود. این کار از انباشت آلودگی ها جلوگیری می نماید. در صورتیکه زمان کافی برای نظافت روزانه ندارید، می توانید این کار را بصورت هفتگی انجام دهید. شستشوی سقف داخلی و پنجره ها و تمیز کردن صندلی ها دیگر اقدام مهم در این زمینه است. همچنین آینه های داخل اتوبوس را با یک دستمال تمیز پاک کنید. در صورتیکه میزان آلودگی کف اتوبوس عمیق باشد، از مخلوط آب و مواد شوینده و یک تی استفاده نمایید.