برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد شهر ترمیمی در حوزه فضای سبز و سد معبر

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد شهر ترمیمی در دو حوزه فضای سبز (پارک‌ها) و سد معبر خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جعفر سروی با بیان این خبر اظهار کرد: رویکرد شهر ترمیمی در مورد جرایم و تخلفات زمینه محور و پیشگیرانه است و این رویکرد باعث شده به موضوعات و فاکتورهایی که در پیشگیری از جرم دخالت دارند بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: به همین منظور کارگاه‌های آموزشی با محوریت تبادل نظر و استفاده از تجربیات کارشناسان و طراحان فضای سبز و ناظرین سد معبر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد با بیان اینکه بوستان‌ها مکان‌های مستعد برای ارتکاب جرم هستند تصریح کرد: سعی شده در این کارگاه‌های آموزشی فضایی جهت تبادل نظر و ارائه پیشنهاد برای پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی فراهم شود.

مدیر پروژه شهر ترمیمی ادامه داد: به موضوع سد معبر نیز به عنوان پرتکرارترین تخلف شهری در این کارگاه‌های آموزشی پرداخته شده تا با ارائه رویکردهای علمی، بیشتر به سمت میانجیگری برود و از برخورد فیزیکی جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: این جلسات کارگاهی با همکاری اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با حضور محمد فرجی‌ها استاد دانشگاه تربیت مدرس و جرم‌شناسی، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد.