بررسی گزینه‌های اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری(اتوبان ولایت) در کمیته فنی شهرداری تبریز

گزینه‌های پیشنهادی اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری(اتوبان ولایت) در جلسه کمیته فنی شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرداران، جلسه کمیته فنی شهرداری تبریز با حضور رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز، اعضای کمیته فنی، شهردار و معاون فنی و عمرانی منطقه ۵، نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و مشاور پروژه اتوبان ولایت به ریاست معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز تشکیل شد.

در ابتدای جلسه نماینده مشاور توضیحاتی را در خصوص این طرح با ارائه ۴ گزینه پیشنهادی برگرفته از جانمایی گذرگاه حیدری در مسیر بزرگراه ولایت، ویژگی های گزینه های پیشنهادی، برآورد گزینه ها، سرعت اجرا و زیبایی گزینه  ها و … مطرح کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به دستور شهردار تبریز در خصوص تسریع در اجرایی کردن پروژه مزبور، ضمن اشاره به ویژگی های پروژه، اتوبان ولایت را یکی از پروژه های کلان شهر تبریز در راستای توسعه شهری، تکمیل رینگ شمال تبریز، مدیریت بحران و رفع مشکلات و گره های ترافیکی برشمرد.

سامان احمدزاده در ادامه با اشاره به تجربیات قبلی شهرداری در راستای اجرای پروژه های تقاطع های غیر همسطح ضمن اشاره به آسیب شناسی پروژه های تقاطع‌های غیر همسطح شهری، لزوم اهتمام مضاعف مشاور در راستای ارائه گزینه های مختلف با رعایت تمامی جوانب اجرایی ، اقتصادی و نگهداری پل با رعایت الگوی های بصری را خواستار شد.

در تداوم جلسه پس از بحث و بررسی اعضای کمیته پیرامون طرح مقرر شد تصمیم گیری های بعدی در این خصوص بعد از ارائه ماتریس مقایسه ای و ارائه گزینه های پیشنهادی بیشتر توسط مشاور صورت گیرد.