برداشت گل از نخستین سایت الگویی گل نرگس در میبد

گل نرگس از گیاهان کم آبخواه، بومی استان های گیلان و مازندران است. گیاهی که کشت آن در مرداد و شهریور و برداشتش در دی و بهمن اتفاق می افتد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد ، سجادی پور فرماندار میبد در جمع رئیس و کارشناسان جهاد کشاورزی استان یزد و شهرستان میبد گفت : ایجاد سایت الگویی کاری ارزشمند در راستای رونق گردشگری و کشاورزی است .
فرماندار میبد با بیان اینکه با استفاده ازاین ظرفیت می توان شهرستان میبد را در ابعاد مختلف به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد افزود : استفاده چند منظوره از آب و زمین و کاشت گل همراه با کاشت درختها و گیاهان دیگر، افزایش درآمد کشاورزی را به دنبال دارد.
سجادی پور گفت : فراهم کردن تجهیزات اسانس گیری و سایر حلقه‌های تولید و ایجاد زمینه بازاریابی محصول ، کمک کننده برای رفع نگرانی‌ها و دغدغه ها برای ادامه کار و گسترش این فرهنگ و اصلاح الگوی کشت است.
کاظم مسروری رئیس جهاد کشاورزی میبد گفت : از آنجا که گیاه گل نرگس دارای آلکولوئیدها و فلاونوئیدها و ساپونین ها و آنتی اکسیدان های بالا ، گیاهی دارویی وزینتی است که ترویج آن در استان یزد و شهرستان میبد افق روشنی را می تواند پیشرو داشته باشد بالاست ؛ این سایت الگویی ترویجی ، برای ترغیب کشاورزان به کشت این گیاه دارویی و زینتی در شهرستان میبد راه اندازی شده است .
مسروری با بیان اینکه یکی از اهدافی که شهرستان دنبال می کند، ایجاد صنایع تکمیلی و زنجیره اسانس گیری و روغن گیری این گیاه است افزود: باتوجه به خاصیت درمانی این گیاه دردرمان برون