افزایش تسهیلات و خدمات در مواکب‌ ایلام برای زائران اربعین

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان روز دوشنبه ۳۰ مردادماه از مجموعه موکب های شهر ایلام در مسیر رفت اربعین بازدید کرد و در جریان روند آماده‌سازی و ظرفیت خدمات‌دهی این مواکب قرار گرفت.

به گزارش شهرداران، در روز دوشنبه ۳۰ مردادماه، محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان به مجموعه مواکب‌ ایلام سفر کرد و بازدیدی از این مواکب انجام داد. این بازدید در جهت بررسی آمادگی و ظرفیت خدمات‌دهی این موکب‌ها در مسیر رفت اربعین صورت گرفت.

اهمیت این بازدید در تامین خدمات لازم برای زائران عتبات عالیات است. با در نظر گرفتن نیازهای بالقوه زائران در مسیر رفت اربعین، اقداماتی برای رفاه حال آن‌ها صورت گرفته است. در این راستا، محمد سلطانی دبیر ستاد اربعین شهرداری ایلام اعلام کرد که با همکاری شهرداری، ۳۵ غرفه و دو نمازخانه، چندین چشمه سرویس و برج نوری در موکب شهر ایلام در حال آماده‌سازی هستند که تا دو روز دیگر آماده خدمات‌دهی به زوار عتبات عالیات خواهند بود.

در بخش دیگری از اقدامات شهرداری ایلام، پارکینگ‌های جدیدی در کنار مجموعه موکب‌ها احداث شده است. این اقدام به منظور راحتی زائران در پارک خودرو و همچنین کاهش ترافیک در اطراف موکب‌ها و مسیرهای مشابه صورت گرفته است.

همچنین، شهرداری ایلام با فضاسازی و نصب پرچم در کمربندی شرقی نیز به بهبود ظاهر این منطقه و برجسته‌سازی آن پرداخته است. این اقدام از یک سو، به منظور افزایش زیبایی و جلب توجه زائران و از سوی دیگر، به منظور افزایش نشانگر‌ها در منطقه و کمک به راه‌یابی بهتر زائران انجام شده است.

بنابراین، با بازدید و بررسی آمادگی موکب‌ها، اقدامات متعددی برای ارتقای خدمات و راحتی زائران در ایلام صورت گرفته است. احداث غرفه‌ها، نمازخانه‌ها و چشمه‌های سرویس، به همراه ایجاد پارکینگ و فضاسازی منطقه با نصب پرچم‌ها، از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری ایلام برای رفاه حال زائران در این مسیر است.