مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان خبر داد:

اعلام آمادگی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵ خبر داد.

به گزارش شهرداران، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵ خبر داد.

موضوع اصلی: آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵

موضوع فرعی ۱: اعلام آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان

در خبر اعلام شده است که دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان آمادگی خود را برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است. این اقدام نشان از توجه شهرداری اصفهان به حوزه های مربوط به خلاقیت و فناوری نوین است.

موضوع فرعی ۲: برگزاری نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵

با اعلام آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان، شهر اصفهان به همراه پنج شهر دیگر نیز درخواست میزبانی از ن این شست را اعلام کرده است. این شهرها امیدوارند با دریافت آرای اعضا، بتوانند این نشست بین‌المللی را در سال ۱۴۰۴ (۲۰۲۵ میلادی) برگزار کنند.

موضوع فرعی ۳: مزایای میزبانی نشست شهرهای خلاق

میزبانی نشست شهرهای خلاق در شهر اصفهان به توسعه صنایع خلاق و اقتصاد هنر در این شهر کمک خواهد کرد. با حضور هنرمندان شهرهای خلاق دنیا در اصفهان، ارتباطات فرهنگی و هنری بین این شهرها تقویت خواهد شد و باعث رشد و توسعه پایدار شهر خواهد شد.

موضوع فرعی ۴: معیارهای لازم برای میزبانی نشست شهرهای خلاق

برای میزبانی نشست شهرهای خلاق، شهرها باید دارای زیرساخت‌های لازم و نوآوری در برگزاری این نشست باشند. اصفهان و دیگر شهرهای داوطلب وارد این رقابت شده‌اند و برای این منظور کاربرگ‌های مربوطه را به دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو ارسال کرده‌اند. این کاربرگ‌ها باید گویای نوآوری و زمینه‌های لازم برای برگزاری نشست شهرهای خلاق باشند مانند فرودگاه، سالن‌های ارائه هم‌زمان و فضای نمایشگاهی.

عنوان: آمادگی دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان برای میزبانی نشست شهرهای خلاق در سال ۲۰۲۵: راه یک شهر خلاق به سوی توسعه فناوری و هنر