آمایش سرزمین یکی از موضوعات مغفول مانده در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد در نشست مشترک با مدیر کل دفتر خلاقیت و نوآوری گفت: آمایش سرزمین بهترین نوع توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها و خدمات شهری با توجه به منابع طبیعی و انسانی است که تا کنون مغفول مانده است درحالی که زمینه تعامل بیشتر و تاثیرگذاری بهتر، در رفع مشکلات شهری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد در نشست مشترک با مدیر کل دفتر خلاقیت و نوآوری گفت: آمایش سرزمین بهترین نوع توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها و خدمات شهری با توجه به منابع طبیعی و انسانی است که تا کنون مغفول مانده است درحالی که زمینه تعامل بیشتر و تاثیرگذاری بهتر، در رفع مشکلات شهری را به دنبال داشته باشد.

سید ابراهیم علیزاده با اشاره به اهمیت این موضوع در حل مسائل حقوقی و شهری، گفت: با تمرکز روی آمایش سرزمین می توان ضمن جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مثل حریم ،بار هزینه های شهری و خدمات شهری را کم کرد.

علیزاده افزود: در حوزه خلاقیت و نوآوری باید اصل موضوع نوآوری که مبتی بر تعریف واژه های نوآورانه بر اساس مسائل شهری است فراموش نشود از روز مره گی و کارهای روزانه پرهیز شود.

وی با تاکید بر اقدامات خوب دفتر خلاقیت و نوآوری در این زمینه گفت: از اقدامات خوب دیگر، بحث فرآیند کاوی است این موضوع می بایست از فرآیندهای رو به شهروند می تواند شروع شود که نهایتا رضایتمندی همشهریان را به دنبال خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد با توجه به اطلس مسائل شهری که در حال تولید است، گفت: اولویت در اکثر مسائل کارهایی باشد که رضایت مندی بیشتر ایجاد شود.