آغاز طرح برخورد با سد معبر در معابر شرق تبریز

شهردار منطقه ۵ ضمن هشدار به واحدهای صنفی متخلف، از آغاز برخورد با عوامل سد معبر در معابر شرق تبریز خبر داد.

سیاوش فتح اللهی با بیان این مطلب اظهار کرد: در آستانه نوروز و در اجرای طرح استقبال از بهار، معابر شرق تبریز به ویژه در مسیرهای اصلی مانند جاده تهران، اتوبان پاسداران، میدان بسیج، میدان شهید فهمیده، ۳۵ متری باغمیشه و … با واحدهای صنفی که اقدام به سد معبر کرده اند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به موارد مختلف تخلف واحدهای صنفی و تولیدی، پیمانکاران پروژه های ساختمانی و … گفت: بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدی محصولات خود را در حریم پیاده رو و حتی باندهای کندرو انباشت کرده و ضمن ایجاد آلودگی و نابسامانی بصری در ورودی تبریز، اقدام به سد معبر کرده اند.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه سد معبر و آلودگی بصری در حریم جاده تهران تحمل نمی شود اظهار داشت: در اجرای این طرح ضمن جمع آوری طبق ها وانت بارها، با آندسته از مغازه هایی که بساط و اقلام خود را در پیاده رو یا خیابان پهن می کنند نیز برخورد خواهد شد.

به گفته وی، استفاده از تابلوهای غیراستاندارد و فاقد مجور در حریم مسیر نیز از بیشترین تخلفات واحدهای صنفی است که نسبت به جمع آوری آنها اقدام می شود.

شهردار منطقه ۵ در ادامه با اشاره به اینکه برخی از پروژه های ساختمانی شرکت ها و افراد حقیقی و حقوقی، قوانین و مقررات مربوط به حریم کارگاهی، نحوه استقرار کانکس های نگهبانی و دپوی مصالح ساختمانی را رعایت نمی کنند تصریح کرد: تجاوز به حریم معابر عمومی از جمله خیابان ها و پیاده روها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و همکاران ما در واحد تخلفات نسبت به جمع آوری کانکس های متخلف و صدور اخطاریه و اعمال جرائم قانونی به شرکت های یاد شده اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه برای زیبایی بصری شهری همه شهروندان باید همکاری کنند هشدار داد: با توجه به قرار گرفتن حوزه شهرداری منطقه ۵ در ورودی شرق تبریز، به هیچ وجه با عوامل آلودگی بصری، سد معبر و سایر تخلفات مشابه مماشات نخواهد شد.