کازان؛ 《مکه توریستی》

کازان مدتها است که نه تنها برای ساکنان روسیه، بلکه برای بسیاری از گردشگران در سراسر جهان یک "مکه توریستی" تبدیل شده است. هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها و اماکن فرهنگی و تفریحی فراوان و البته معماری، این شهر را برای گردشگران جذاب کرده است.

کازان یکی شهر بزرگ فدراسیون روسیه است که در سواحل رودخانه ولگا، پایتخت جمهوری تاتارستان واقع شده است. شهر کازان یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و علمی روسیه بشمار می رود. پایتخت تاتارستان به هفت ناحیه اداری تقسیم می شود.

کازان شهری شگفت انگیز است که در آن فرهنگ های اروپایی و آسیایی در هم تنیده شده اند. اغلب به آن سومین پایتخت روسیه می گویند.

این شهر دارای تاریخی هزار ساله است که در آن ساختمان ها و سازه های فوق مدرن در کنار شاهکارهای معماری قرن های گذشته همزیستی دارند. اینجا کهنه و نو یکی هستند. در کازان در مورد فرهنگ، مذهب و هنر نیز همین اتفاق می افتد. فرهنگ اروپایی همراه با فرهنگ آسیایی، دین اسلام با مذهب ارتدکس مسیحی، اشکال مختلف فرهنگ کلاسیک و سنتی همراه با مدرنیته همزیستی مسالمت آمیزی دارند.

کازان از لحاظ موزه، تئاتر و امکانات ورزشی بسیار غنی است و مناظر فرهنگی و تاریخی که گردشگران را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می کند، بیشمار هستند. در کازان می توان مساجد، کلیساها، ساختمان های زیادی به سبک باروک روسی، التقاطی (سبک ترکیبی)، مدرنیته و نئوکلاسیک را مشاهده کرد. همه آنها با دقت بازسازی شده اند. اما کرملین کازان که در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است، شایسته توجه ویژه است که در حال حاضر نیز یک موزه در آن ایجاد شده است.

در کازان شخصیت ها و نویسندگان بزرگی همچون تالستون نویسنده بزرگ روسیه، لوباچیفسکی ریاضیدان، شالیاپین خواننده، شاعران بزرگی مانند دیرژاوین، کامنیف، موسی جلیل و فیشین هنرمند امپرسیونیست زیسته اند.

کازان مدتها است که نه تنها برای ساکنان روسیه، بلکه برای بسیاری از گردشگران در سراسر جهان یک “مکه توریستی” تبدیل شده است. هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها و اماکن فرهنگی و تفریحی فراوان و البته معماری، این شهر را برای گردشگران جذاب کرده است.

 

کاخ کرملین کازان؛ معروف ترین مکان دیدنی پایتخت تاتارستان

کاخ کرملین کازان؛ معروف ترین مکان دیدنی پایتخت تاتارستان

کاخ کرملین کازان؛ معروف ترین مکان دیدنی پایتخت تاتارستان

این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان و بزرگترین شهر منطقه ولگا است. کازان یکی از زیباترین و جالب ترین مکان های روسیه است، شهری با میراث تاریخی و فرهنگی باشکوه می باشد. معروف ترین مکان دیدنی پایتخت تاتارستان، کاخ کرملین کازان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کازان تاریخی هزار ساله دارد و اغلب از آن به عنوان “سومین پایتخت روسیه” یاد می شود. این شهر از قدیم الایام به نوعی پل ارتباطی میان شرق و غرب بوده است که این امر به طرز جالبی بر معماری، فرهنگ و حتی فضای شهر تأثیر گذاشته است؛ در شهر کازان، کلیساهای مسیحی با مساجد مسلمانان و کاخ های باستانی باشکوه با ساختمان های مدرن همزیستی جالبی دارند و به پایتخت تاتارستان رنگ و بویی شگفت انگیز می بخشند.