تبدیل خیابان ملت شهرکرد به پیاده‌راه گردشگری

شهردار

شهردار شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیاده‌راه  خیابان ملت شهرکرد سازی گردشگری حدفاصل میدان ۱۲ محرم تا میدان فردوسی خیابان ملت تصویب شدهاست و از امسال وارد عملیات اجرا می‌شود.

به گزارش شهرداران محمد حسین واحدیان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه گردشگری این استان افزود: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و این فرایند از سال گذشته تقویت شد و امسال با همکاری دستگاه‌های مرتبط آن را به مرحله اجرا می‌گذاریم.

وی ادامه داد: ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر که در حدفاصل میدان ۱۲ محرم تا فلکه آبی واقع شده در اختیار داریم که قرار است این منطقه که دارای عناصر تاریخی است، به مسیر گردشگری و خیابان ملت به پیاده‌رو تبدیل شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در مرحله اول زیرسازی مسیر در دستور کار قرار دارد که به همین منظور ۱۵۰ میلیارد ریال از محل بازآفرینی شهری و دیگر ردیف‌های بودجه‌ای اختصاص یافته است و سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.

واحدیان با اشاره به وجود عناصر فرهنگی، هنری و تاریخی در این منطقه از شهر، اظهار داشت: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: بافت تاریخی مرکز شهر ظرف ۲ سال آینده به مهمترین پاتوق فرهنگی و اجتماعی شهرکرد تبدیل می‌شود و تلاش می‌شود تا پایان سال بخشی از مسیر گردشگری را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به تدوین و تصویب طرح گردشگری عشایری استان در سال گذشته اظهار داشت: تلاش می‌شود این طرح از امسال وارد فاز اجرا شود.

علی برجیان افزود: متقاضیان بسیاری برای راه‌اندازی کمپ‌های عشایری در استان وجود دارد که در این میان رسیدگی به ۲۰ تقاضا در دستور کار قرار گرفته و آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شده اما در خصوص نهایی کردن این طرح‌ها و دریافت تسهیلات با مشکل روبرو هستیم چراکه درگاه اینترنتی صدور مجوزها با مشکل فنی روبرو است و تنها چهار طرح تاکنون در سامانه ثبت شده است.

وی قوانین دست و پاگیر را از دیگر موانع رونق گردشگری عشایری در استان عنوان کرد و گفت: متقاضیان برای دریافت مجوز کسب و کار در این حوزه باید جواب ۱۸ استعلام از دستگاه‌های اجرایی مختلف را بگیرند که همین موضوع اجرای طرح‌ها را زمانبر کرده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست با تاکید استاندار مقرر شد تا در خصوص صدور مجوزهای گردشگری در استان تسهیل‌گری و تسریع شود و بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری کشاورزی و گردشگری عشایری در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.