کاروان شادی در بخش مرکزی پایتخت

در منطقه۶ انجام شد؛

نوروز به خیابان های تهران آمد 

جزئیاتی از اجرای کاروان شادی در بخش مرکزی پایتخت
کارناوال استقبال از بهار و عید نوروز عصر جمعه ۲۵ اسفند ماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و منطقه۶، از میدان هفت تیر به سمت بوستان لاله حرکت کردند.
به گزارش شهرداران و  روابط عمومی منطقه۶، روز جمعه حرکت کاروان های شادی از میدان هفتم تیر رسما جشن های نوروزی آغاز شد و شاهنامه خوانی توسط این کاروان ها نوید بخش آمدن روزهای بهاری و عید نوروز بود.
براساس این گزارش، آشنایی با میراث کهن، شاهنامه، میراث ارزشمند فرهنگی و هویت تاریخی ایران و افزایش نشاط اجتماعی از جمله اهداف این برنامه بود.
در جریان اجرای کاروان های شادی در بخش مرکزی شهر، عروسک گردان ها و عروسک های غول پیکر و نقالان و گروه های نمایشی هم حضور داشتند و لحظات شادی را برای شهروندان خلق کردند.
اجرای برنامه در میدان ولیعصر
ساعت۱۶ حرکت از میدان هفت تیر به سمت میدان ولیعصر آغاز شد. نقالان، گروه های فرهنگی، عروسک های غول پیکر، تن پوش های عروسکی برنامه های خود را اجرا کردند و هر یک از آنها با استفاده از ظرفیت های گروهی بخش هایی از شاهنامه را روایت کردند. موسیقی اقدام و ساز و دهل هم توسط گروه های هنری اجرا شد.
میزبانی در بوستان لاله
به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه ها به گونه ای طراحی و پیش بینی شده اند تا هر دو مناسبت را در برگیرند و شهروندان بتوانند از آنها استفاده کنند. بوستان لاله از جمله پهنه های مرکزی میزبانی از برنامه شهر رمضان است و از این رو کاروان های شادی همراه با آواز خوانی و پایکوبی با گذر از بلوار کشاورز به بوستان لاله رسیدند و میزبان شهروندان در این بوستان به صرف افطاری ساده بودیم. در نهایت هم برنامه با آتش بازی به پایان رسید. البته بزرگترین سفره افطاری هم میلاد امام حسن مجتبی در بلوار کشاور گسترده خواهد شد.