واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی بجنورد

تکلیف واگذاری ناوگان جدید حمل و نقل عمومی بجنورد مشخص شد

 یه گزارش شهرداران،در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد، تکلیف واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز استان مشخص شد.

اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد پس از برگزاری جلساتی با موضوع‌های مختلف در هفته‌های گذشته، برای واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۱۴ اتوبوس و پنج دستگاه ون جدید، این موضوع را تعیین تکلیف کردند.

 اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در نظر داشت پنج دستگاه ون خریده‌شده توسط شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کند. این موضوع به تایید اعضای شورای اسلامی شهر رسی، اما چون مبلغ اصلی در صورت جلسات قید نشده بود توسط هیأت تطبیق فرمانداری بجنورد برگشت تا اصلاح شود.

علی اربابی ادامه داد: در همین فاصله، دستورالعمل جدیدی از وزارت کشور ابلاغ شد که خودروهای خریده‌شده باید از طریق مزایده بین اشخاص حقوقی واگذار شود.

وی گفت: به همین دلیل، تغییرات در لایحه پیشنهادی اعمال و قرار شد ابتدا در مزایده‌ای بین اشخاص حقوقی واگذار شوند؛ اما در صورتی که اشخاص حقوقی در مزایده شرکت نکنند یا مزایده به نتیجه نرسد، واگذاری این ون‌ها به اشخاص حقیقی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این عضو شورای شهر بجنورد ادامه داد: قرار است شرکت‌کنندگان ۴۳۰ میلیون تومان وجه نقد پرداخت و بقیه این مبلغ را که حدود ۷۱۴ میلیون تومان است در مدت هشت سال به‌صورت ماهانه به شهرداری پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: از هم‌اکنون مسیر فعالیت این ون‌ها مشخص شده است و تلاش کرده‌ایم در مسیرهایی که امکان فعالیت اتوبوس‌ها در آنها وجود ندارد و مناطقی که پوشش کمتری دارد، از ظرفیت این ون‌ها استفاده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درباره اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری بجنورد نیز گفت: ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید خریده شده است که قصد داریم تعدادی از آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار و تعدادی را به‌صورت تامین نیرو فعال کنیم. بر این اساس، قیمت پایه نقدی مزایده و هزینه تمام‌شده هر دستگاه اتوبوس، یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

او ادامه داد: چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از برنده شدن در مزایده، مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنند و مقدار مبلغ یارانه دولت را که برای خرید این اتوبوس‌ها صرف شده است، با کارکرد و تعهد ۹ ساله برای فعالیت در مسیرهای تکلیف‌شده توسط شهرداری مستهلک می‌کنند و نیازی به پرداخت اقساط و وجه نقد مازاد نیست.

وی اضافه کرد: ۱۰ اتوبوس قرار است به‌صورت تامین نیرو و جذب راننده فعال شود که اتوبوس‌ها زیر نظر شهرداری اداره خواهد شد و اسناد آن به نام شهرداری بجنورد باقی خواهد ماند. اکنون ۶۰ اتوبوس در بجنورد فعالند و افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری و ون‌ها در برنامه شورای شهر و شهرداری است