مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان:

واریز بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به شهرداریهای شهرستان زنجان طی پنج ماهه اول سال جاری

مدیر کل امور مالیاتی استان در دیدار با فرماندار زنجان اظهار نمود: از ابتدای سال 1400 تا پایان پنج ماهه سال 1401، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریهای شهرستان زنجان واریز شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری زنجان، فیروز شکوری به عنوان مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان در دیدار با فرماندار زنجان، اظهار نمود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان پنج ماهه سال ۱۴۰۱، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریهای شهرستان زنجان واریز شده که ۸۲ درصد از این اعتبارات، طی یکسال اخیر پرداخت شده است.

در این دیدار پرویز خالقی فرماندار زنجان ضمن بیان رویکردهای اساسی دولت سیزدهم در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد توازن منطقه ای که نگاه ویژه به مناطق محروم در اقصی نقاط کشور و به تبع آن شهرستان زنجان را بدنبال داشته است، به افزایش چشمگیر درآمد شهرداریها و دهیاریها طی سالجاری اشاره داشته و افزود: این اتفاق پیشبرنده و موثر درپی نگرش مثبت و اثربخش مقام عالی استان نسبت به بازگشت درآمدهای مالیاتی برای مصارف استان و شهرستان زنجان صورت یافته است.

این مسئول ضمن اشاره به میزان اثربخشی اداره امور مالیاتی در رضایتمندی عموم مردم، گفت: شفافیت و اطلاع رسانی عمومی در راستای هزینه کرد اعتبارات حاصل از درآمدهای مالیاتی خواهد توانست بر افزایش رضایت عمومی و سرمایه اجتماعی منتهی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان تاکید نمود: دغدغه مندی و رویکرد کلان مدیران بایستی مبتنی بر جذب و پایداری سرمایه گذاری در منطقه باشد و با اتخاذ تدابیر موثر و قانونی موجبات تشویق همواره سرمایه گذاران و ایجاد بسترهای اشتغالزایی را فراهم نمایند.

وی به تاثیر اشتغالزایی در میزان کاهش آسیب های اجتماعی اشاره داشته و اضافه کرد: به ازای ایجاد هر فرصت شغلی، جامعه از انواع بزه های فرهنگی و اجتماعی نظیر اعتیاد، سرقت های خرد و … مصون در امان می ماند.

خالقی همچنین افزود: برخی از موانع تولید می توانند با کمترین انرژی و هزینه ای مرتفع گردند بنابراین نگاهها نسبت به مانع زدایی های حوزه تولید و اشتغال بایستی اثربخش بوده و با بکارگیری راهکارهای تسهیل گر، موجبات جذب و پایداری سرمایه گذاران فراهم گردد.