هشتمین سمینار سالیانه آموزشی تخصصی روابط عمومی های خوزستان

هشتمین دوره سمینار سالیانه آموزشی تخصصی روابط عمومی های خوزستان با حمایت و مشارکت روابط عمومی استانداری و حضورمهدی طرفی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان، مدیران روابط عمومی فرمانداری ها، شرکت های دولتی، خصوصی ، نهادها، موسسات و ادارات و دستگاه های اجرایی مختلف در جهت توسعه فردی و سازمانی و اعتلا و شکوفایی هرچه بیشتر روابط عمومی ها، در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در این سمینار با بیان اینکه اطلاع رسانی اصلی ترین وظیفه روابط عمومی ها است، افزود: روابط عمومی ها ویترین تمام ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی هستند.ضمن اینکه در شرایط فعلی کشور وظیفه روابط عمومی ها سخت تر است.

مهدی طرفی به اهداف برگزاری این سمینار اشاره کرد و گفت: این دوره ها برای ارتقاء توانمندی روابط عمومی ها برگزار می شوند تا در جهت اهداف سازمان فعالانه تر حرکت کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره ها علاوه بر کارآمد شدن نیروهای فعلی روابط عمومی ها، باعث می شود که نیروهای چابکی در روابط عمومی های ادارات و دستگاه ها به کار گرفته شود.

طرفی در پایان تاکید کرد: تلاش شبانه روزی بی وقفه برای روشنگری و همچنین اطلاع رسانی به موقع و به روش های مختلف از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی روابط عمومی ها انجام شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز،  اکبر نصرالهی و حسن نجفی سولاری از اساتید برجسته کشور در عرصه علوم ارتباطات و مدیریت بحران کشور به عنوان سخنرانان علمی در پنل تخصصی به سرفصل های آموزشی پرداختند.

تعریف بحران و انواع آن،مدیریت بحران و روابط عمومی، نقش روابط عمومی در بحران های مدیریتی و افکار عمومی، نقش روابط عمومی در کنترل بحران رسانه های مجازی، روابط عمومی و بحران های طبیعی، روابط عمومی و بحران های اقتصادی، روابط عمومی و بحران های سیاسی اجتماعی و فرهنگی، روزنامه نگاری بحران در روابط عمومی با زیر شاخه های موضوعی ۱-بحران زدگی فردی و راه کار رفع آن ( هویت یابی )، ۲- بحران زدگی سازمانی و راه کار رفع آن ( حل تعارض سازمانی)، ۳- استراتژی های مناسب برای عبور از بحران، ۴- موانع سازمانی اجرای استراتژی رفع بحران، ۵- بحران های هشتگانه و نحوه اقدام روابط عمومی ها، عناوین و سرفصل های سخنرانی علمی و کارگاه آموزشی تخصصی این سمینار بود.

تقدیر از خدمات ارزنده برخی پیشکسوتان ارتباطی استان با اهدا لوح و تندیس از دیگر برنامه های این‌سمینار بود.

موسسه آرمان ارتباطات خوزستان برگزار کننده اصلی این رویداد مهم علمی تخصصی و مشارکت، حمایت و پشتیبانی معنوی و اجرایی روابط عمومی استانداری خوزستان و برخی شرکت های خصوصی و دولتی و انتخاب سالیانه اعضای شورای عالی سیاست گذاری از متولیان اصلی برگزاری این سمینار آموزشی تخصصی بودند.