مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خبر داد:

هزینه ماهیانه ۲۲ میلیارد ریالی برای نظافت معابر منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان هزینه ماهیانه نظافت، رفت‌وروب معابر، حمل زباله، شست‌وشوی جداول، بارگیری نخاله‌ها و ضایعات در این منطقه را ۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدسلمان قاضی‌عسگر با اعلام این خبر گفت: سطح نظافتی قرارداد تنظیف معابر منطقه ۹ اصفهان ۲میلیون و ۳۴۵ متر مربع است و نیروها با تلاش مضاعف به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

او افزود: شهرداری منطقه در راستای تأمین رفاه و آسایش شهروندان به‌منظور نظافت، رفت‌وروب معابر، حمل زباله، شست‌وشوی جداول، بارگیری نخاله‌ها و ضایعات و حمل تا محل پردازش ماهانه ۲۲ میلیارد ریال هزینه می‌کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۴۶ درصد از کل نظافت منطقه با دستگاه‌های مکانیزه و سایر آن با بهره‌گیری از نیروی انسانی در حال انجام است، تصریح کرد: پاکبانان همه‌روزه از ساعت دو بامداد تا ۱۰ صبح مشغول رفت‌وروب سطح منطقه هستند و به‌طور تقریبی هر نفر در شیفت کاری خود بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع نظافت محلات را انجام می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: واحد امور شهر با بهره‌گیری از ماشین‌آلات به‌صورت محله‌ای در حال پاک‌سازی و تسطیح زمین‌های سطح منطقه از نخاله‌های بلاتکلیف بوده و تاکنون ۶۰ قطعه زمین پاک‌سازی شده است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه حجم جمع‌آوری زباله در منطقه ۹ به‌صورت ماهانه یک هزار و ۱۰۰ تن است، ادامه داد: ۱۰۰ نفر کارگر در شبانه‌روز مشغول رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله‌های این منطقه از درب منازل هستند.

آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از منازل و فعالیت خودروهای مکانیزه جدول‌شوی هر ۲هفته یک‌بار از ساعت یک بامداد تا ۵صبح از دیگر اقداماتی است که به گفته او در این منطقه در حال انجام است.