نیروهای دستگاه‌های امدادی کرمانشاه در آماده باش هستند

نیروهای دستگاه‌های امدادی کرمانشاه در آماده باش هستند

به گزارش شهرداران،فرماندار کرمانشاه از آماده‌باش هزار نفر از نیروهای دستگاه های امدادی کرمانشاه در روزهای بارانی پیش رو برای خدمت رسانی مطلوب به مردم شهرستان خبر داد.

محمدرضا آمویی اظهار کرد: همزمان با ورود سامانه بارشی قوی به جو استان و اعلام وضعیت قرمز توسط هواشناسی کرمانشاه، نیروهای امدادی دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری، هلال احمر، آب و فاضلاب و… به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های هواشناسی، خوشبختانه قرار است بارش های بسیار خوبی در سطح استان و خصوصاً کرمانشاه اتفاق بیفتد، بارش هایی که از روز گذشته آغاز شده و تا عصر شنبه( ۲۸ بهمن) ادامه پیدا خواهد کرد.

آمویی افزود: بر همین اساس و با توجه به گستردگی بارش ها و احتمال جاری شدن روان آب، سیلاب های محلی، آبگرفتگی معابر و طغیان برخی رودخانه ها، دستگاه های امدادی و خدمات رسان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود هزار نیروی امدادی از دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری، هلال احمر، آب و فاضلاب و… برای خدمات رسانی به مردم درآماده باش هستند، گفت: همکاری شهروندان با این نیروها به منظور تسریع در رفع مشکلات احتمالی ضروری است.

وی یادآور شد: مناطقی همچون شریعتی، وزیری و شهرک وحدت معمولا به هنگام بارندگی بیش از دیگر نقاط با آبگرفتگی معابر و ورود آب های جاری به کانال فاضلاب مواجه می شوند که هماهنگی‌ لازم با شهرداران این مناطق جهت تدابیر لازم و سرکشی  منظم برای برطرف کردن سریع مشکلات احتمالی صورت گرفته است.

آمویی با اشاره به تشکیل قرارگاه پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل سیلاب، اظهار کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانند با شماره ۱۳۷ مرکز فوریت‌های شهرداری، ۱۱۲ مرکز فوریت‌های هلال احمر و یا ۱۲۲ مرکز فوریت‌های شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرند.