استاندار کرمانشاه؛

نگاه شهردار تهران به خدمات رسانی به زائران قابل تقدیر است

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در شهرداری تهران وجود دارد و ابراز لطف دکتر زاکانی، باید با برنامه های زمانبندی شده و مشخص بتوانیم از توانمندی های شهرداری تهران در بحث ایده پردازی ها و فضاهای نرم افزاری در رابطه با اربعین استفاده نماییم و پاسخگوی نیازهای زواری باشیم که در سالهای آینده با ذائقه ها، سوابق و سطوح مختلف زندگی این مرز را برای عبور و مرور انتخاب می کنند.

به گزارش شهرداران، استاندار کرمانشاه درباره همکاری با شهرداری تهران در خدمات رسانی به زائران اربعین صحبت کرد. وی به ابراز لطف دکتر زاکانی، شهردار تهران، اشاره کرد و تاکید کرد که باید از توانمندی های شهرداری تهران در طراحی و توسعه فضاهای نرم افزاری و ایده پردازی ها استفاده کرد. استاندار نیز اعلام کرد که باید برنامه های زمانبندی شده و مشخصی داشته باشیم تا بتوانیم به نیازهای زائران در سالهای آینده پاسخگو باشیم.

در دیداری دیگر، محمد طیب صحرایی، شهردار منطقه ۲۲ تهران، به توفیقی در استانداری کرمانشاه اشاره کرد و از زحماتی که در این استانه به عنوان یکی از نقاط ورودی به کشور برای زائران حسینی صورت می‌گیرد، تشکر کرد. وی تاکید کرد که باید با یک مشارکت حداکثری و بهره‌برداری از ظرفیتهای شهرداری تهران در آینده، کارهای خدمات رسانی بیشتر و بهتری انجام شود.

صحرایی در ادامه به اهمیت اربعین به عنوان یکی از مانورهای عظیم فرهنگ و تمدن اسلامی اشاره کرد و تلاش‌هایی که در این مرز انجام شده است را برجسته کرد. او به ظرفیت پذیرایی از صدها هزار زائر در این مرز اشاره کرد و اینکه باید در آینده این ظرفیت را به میلیون‌ها نفر برسانیم. همچنین، صحرایی اظهار داشت که در بحث آماده سازی زیرساخت ها در مرزها باید به گونه ای عمل کنیم که بتوان مرزها را پذیرای مسلمانان شرق کشور نیز کرد.

وی به یکی از کمبودهای جدی مرز خسروی اشاره کرد و آن را مرتبط با مسئله زیباسازی دانست. او تاکید کرد که این مرز باید برای زائران داخلی و خارجی به یک نماد تبدیل شود و برای طراحی جامع و کامل آن باید اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین، امکانات لازم جهت ساخت و راه اندازی ۵۰۰ هزار محل پارک خودرو در این پایانه مرزی فراهم شده است و این زیرساختها می‌توانند محلی برای هم‌افزایی و همکاری بیشتر مجموعه استانداری کرمانشاه و شهرداری تهران باشد.