اطفا حریق زباله‌گاه مرکزی تبریز؛

نجات مرکز نگهداری حیوانات و سگ‌های بلاصاحب از گزند آتش

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از مهار آتش سوزی زباله گاه مرکزی تبریز در ساعات اولیه این حادثه خبر داد.

به گزارش شهرداران، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، حبیبه هراتی، درباره مهار آتش سوزی زباله گاه مرکزی تبریز در ساعات اولیه این حادثه خبر داد. او اعلام کرد که هیچ گونه آسیبی به مرکز نگهداری حیوانات و سگ های بلاصاحب زباله گاه مرکزی تبریز وارد نشده است و آتش سوزی در ساعات اولیه مهار شده است.

نخستین موضوعی که هراتی به آن پرداخت، فاصله زباله گاه مرکزی تبریز و مرکز نگهداری حیوانات و سگ های بلاصاحب است. او با اشاره به اینکه این دو مکان فاصله زیادی از یکدیگر دارند، بیان کرد که عملیات اطفا حریق در زمان اتفاق افتادن آتش سوزی تسریع شده و در ساعات اولیه مهار شده است.

دومین موضوعی که هراتی به آن اشاره کرد، علت ایجاد آتش سوزی بود. او افزایش دما و گرمای هوا را به عنوان علت ایجاد آتش سوزی در قسمتی از زباله گاه مرکزی تبریز نام برد. همچنین، وی با بیان اینکه زباله ها قابل اشتعال هستند، باد مخالف نیز به عنوان یک عامل ایجاد آتش سوزی اشاره کرد.

چهارمین موضوعی که مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این مقاله به آن اشاره کرد، تلاش شبانه همکاران آتش نشانی و عوامل سازمان برای مهار آتش سوزی مجدد بود. آتش سوزی بعد از اسباب و اثاثیه ایجاد دوباره شدت یافته بود، اما با تلاش این عوامل ذکر شده، دوباره مهار شد.

با توجه به این مقاله، می توان نتیجه گرفت که آتش سوزی در زباله گاه مرکزی تبریز در ساعات اولیه مهار شد و هیچ آسیبی به مرکز نگهداری حیوانات و سگ های بلاصاحب نرسید. علت ایجاد آتش سوزی، افزایش دما و گرمای هوا و قابل اشتعال بودن زباله ها بود. تلاش شبانه همکاران آتش نشانی و عوامل سازمان نیز باعث مهار آتش سوزی مجدد شد.