میزبانی ۲۸۵ پارک و بوستان محله‌ای تبریز در روز طبیعت

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از آمادگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای برپایی روز طبیعت در ۲۸۵ پارک و بوستان محله‌ای در سطح شهر خبر داد.

به گزارش شهرداران، سیامک آسیایی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن سیزدهم فروردین، روز طبیعت کلیه پارکها و بوستان های سطح شهر تبریز برای برپایی شایسته این مناسبت و حضور شهروندان آماده خواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس تمهیدات لازم اعم از تجهیز و آماده سازی نمازخانه ها، تامین سیستم روشنایی در سطح پارکها، تجهیز و آماده سازی کلیه سرویس های بهداشتی سطح پارکها و بوستان های سطح شهر و… اتخاذ شده است.

آسیایی از افزایش سه برابری نیروهای فضای سبز به مناسبت روز طبیعت در سطح بوستان ها خبر داد و گفت: این نیروها ضمن حفاظت از طبیعت، برای همکاری با شهروندان و تلاش برای رفع موارد مورد نیاز آنها تلاش خواهند کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از کلیه شهروندان عزیز خواهشمندیم در راستای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان اهتمام ورزیده و از تظاهر به روزه خواری پرهیز کنند.

آسیایی همچنین از توزیع کیسه های پلاستیکی جهت جمع آوری زباله در سطح پارکها و بوستانها خبر داد و گفت: امیدوارم شهروندان گرامی در روز طبیعت با خودداری از رها کردن هر گونه زباله در سطح بوستان ها، در پاسداری و حفاظت از طبیعت یاری گر مجموعه شهرداری تبریز باشند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان و گردشگران عزیز خواهشمندیم در روز طبیعت با اقداماتی همچون پرهیز از روشن کردن آتش، خودداری از شکستن شاخ و برگ درختان، چیدن گلها و… در صیانت از فضای سبز و تاسیسات و اموال عمومی در بوستان‌های سطح شهر کوشا باشند چرا که نگهداری از پارک‌ها یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود.